سردار هادیانفر: حضور ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین ۱۴۰۲ پیش‌بینی می‌شود

14:10 - 18 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۱۳۰
سردار هادیانفر: حضور ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین ۱۴۰۲  پیش‌بینی می‌شود
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد حضور ۴ میلیونی زائرین اربعین حسینی باشیم.

خبرگزاری میزان- به گزارش سایت راهور، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک مراسم اربعین حسینی با حضور فرماندهان و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و نمایندگانی از وزارت بهداشت، اورژانس، هلال احمر، سازمان راهداری، شرکت‌های امداد خودرو و سایر دستگاه‌های امدادی ذی‌ربط در ستاد پلیس راهور فراجا برگزار شد، اظهار داشت: ماموریت طرح ترافیکی اربعین ۱۴۰۲ از ۲۷ مرداد شروع می‌شود و اوج ماموریت ما ۱۵ شهریور در روز اربعین حسینی خواهد بود.

وی افزود: برای داشتن سفر‌های اربعینی بی‌خطر و ایمن نیاز به هماهنگی همه دستگاه‌ها وجود دارد و باید با تمام توان در خدمت زائران باشیم تا شاهد سفر‌های ایمن با حداقل مشکل باشیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه ۹۴ درصد از زائرین اربعین حسینی از مرز‌های زمینی استفاده می‌کنند بیان داشت: پیش بینی می‌شود امسال شاهد حضور ۴ میلیونی زائرین اربعین حسینی باشیم.

وی اضافه کرد: ما حدود ۲۶۰۰ کیلومتر مرز‌های اربعینی داریم که بیشترین تردد‌ها طبق سنوات گذشته از مهران به خاک عراق صورت می‌پذیرد.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص خدمات امدادی و درمانی مصدومان حوادث ترافیکی در مرز‌های اربعینی گفت: حتما آمادگی و استقرار بخش‌های اورژانسی و تروما در مسیر‌ها و مبادی مرزی ضروری است و ما برای خدمت به موقع برای حادثه‌دیدگان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار استقرار این تجهیزات در نزدیکی مرز‌ها هستیم.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین بر ممنوعیت استفاده از اتوبوس‌های پاکستانی در اربعین امسال تاکید کرد و گفت: تردد این اتوبوس‌ها در ایران به دلیل مغایرت شکل فرمان، عدم پیوستن به کنوانسیون‌های راهنمایی و رانندگی همچنین عدم برخورداری از بیمه بین‌المللی و همچنین پایین بودن سطح ایمنی و استاندارد ممنوع است و استفاده از این وسایل می‌تواند حادثه‌ساز باشد.

سردار هادیانفر در پایان خاطرنشان کرد: میزان حوادث در مسیر بازگشت بیشتر است و این مسئله نشان می‌دهد که موضوع بازگشت مسافران به دلیل خستگی و افزایش امکان حادثه بسیار مهم است که باید در اسکان، ایجاد فضای استراحتگاهی و مدیریت بازگشت برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *