رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتقال زندان‌ها به خارج از شهر‌ها امنیت زندانیان را تامین می‌کند

11:05 - 20 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۳۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
انتقال زندان‌ها به خارج از شهر‌ها امنیت زندانیان را تامین می‌کند
یک وکیل دادگستری گفت: انتقال زندان‌ها به خارج از شهر‌ها امنیت زندانیان را تامین می‌کند.

منصور مظفری، وکیل دادگستری درباره انتقال زندان‌‏ها از مراکز شهر‌ها به حاشیه و بیرون از محیط شهری به ویژه انتقال زندان رجائی‌شهر به حاشیه شهر در گفت‌وگو با میزان گفت: به طور کلی انتقال زندان‌ها به خارج از شهر به ویژه زندان‌های داخل کلان شهر‌ها مانند زندان رجایی شهر اقدام شایسته از سوی قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی است.

این وکیل دادگستری، اظهار کرد: انتقال زندان‌ها به خارج از شهر‌ها از چند جهت حایز اهمیت است؛ ابتدا اینکه امنیت زندانیان در خارج از شهر‌ها بهتر تامین می‌شود و این احتمال که کسی بخواهد صدمه و آسیبی به آن‌ها برساند و جوّ سیاسی و امنیتی برای کشور فراهم کند، کاهش می‌یابد.

این وکیل دادگستری در مورد یکی دیگر از مزایای انتقال زندان‌ها به خارج از شهر‌ها، بیان کرد: با انتقال زندان‌ها به خارج از شهر‌ها خانواده زندانیان نیز می‌توانند به سهولت دسترسی به مکان زندان داشته باشند و اینگونه آسایش زندانیان و خانواده‌های آنان تامین می‌شود، چون در یک محیط امن خارج از هیاهوی شهر‌ها می‌توانند با در ارتباط باشند.

مظفری، افزود: وجود زندان‌ها در شهر‌ها و قرار گرفتن آن در منطقه‌ای از شهر و محله جوّ روانی مثبتی را نمی‌تواند ایجاد کند، وجود زندان در داخل شهر‌ها به لحاظ روانی برای شهروندان خوشایند نیست و می‌تواند آسایش آن‌ها را مختل کند.

وی با بیان اینکه با انتقال زندان رجایی شهر به خارج از شهر ساختمان‌ها و زمین‌های آن نیز می‌تواند کاربری بهتری در جهت رفاه حال مردم و شهروندان داشته باشد، عنوان کرد: مجموعه قضایی با تغییر کاربری زندان‌های تخلیه شده و انتقال یافته می‌توانند مکانی را در جهت رفاه و آسایش عموم مردم ایجاد کنند.

مظفری در پایان گفت: قوه قضاییه علاوه بر فروش این زمین‌ها و استفاده از عواید آن به نحو احسن، همچنین می‌تواند از این مکان‌ها برای تاسیس پژوهشگاه‌هایی در جهت انجام پروژه‌های علمی در حوزه‌های قضایی و حتی استفاده از آن به عنوان مکان آموزشی، تفریحی و اقامتی استفاده کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *