اراضی اشغالی روی موج اعتراضات/امتناع نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از خدمت

12:19 - 01 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۱۲۲
اراضی اشغالی روی موج اعتراضات/امتناع نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از خدمت
در حالی که اراضی اشغالی شاهد اعتراضات گسترده علیه طرح اصلاح قضایی رژیم صهیونیستی است، موج امتناع از ادامه خدمت در میان نیرو‌های ذخیره رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - یک گروه بزرگ معترض در اراضی اشغالی اعلام کرد که حدود ۱۰ هزار نفر از نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که به عنوان نیروی ذخیره داوطلب در ارتش این رژیم خدمت می‌کردند، اعلام کرد که خدمت خود را در یگان‌های مختلف در اعتراض به برنامه‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای اصلاح سیستم قضایی متوقف خواهند کرد. 

این آخرین اقدامی است که موج شوک را به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده است؛ ارتشی که در تلاش برای جلوگیری از سیل فزاینده نیرو‌های ذخیره است که از وظایف داوطلبانه خود در اعتراض به اصلاح قضایی خارج می‌شوند.

در همین حال مقام‎های نظامی این رژیم هشدار می‌دهند که این پدیده می‌تواند بر آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی تأثیر بگذارد.

موج امتناع از ادامه خدمت در میان نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی

پایگاه عبری «والا» هم اعلام کرد که ۱۱۲ نفر از نظامیان یگان «لوتر» که در زمینه به اصطلاح مبارزه با تروریسم فعالیت دارد، در اعتراض به طرح اصلاح قضایی نتانیاهو از ادامه خدمت امتناع کرده‌اند. 

اوایل روز شنبه، نزدیک به ۵۰۰ نفر از نیرو‌های ذخیره فعال در اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نامه‌ای منتشر کردند و اعلام کردند که آن‌ها نیز در اعتراض به طرح اصلاح قضایی، انجام وظیفه خود به عنوان نیرو‌های ذخیره داوطلب را تعلیق می‌کنند. 

نیرو‌های ذخیره اطلاعات نظامی در نامه خود از کابینه نتانیاهو خواستند که فوراً اقداماتی که ناقض قرارداد بین کابینه و شهرک‌نشینان است، متوقف کند.

روز جمعه نیز بیش از هزار نفر از نیرو‌های ذخیره نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با صدور نامه‌ای اعلام کردند که در اعتراض به اصلاح قضایی، انجام وظیفه خود به عنوان نیرو‌های ذخیره داوطلب را متوقف خواهند کرد.

تا شامگاه شنبه، تعداد امضاکنندگان این نامه به هزار و ۱۹۲ نفر رسید که بیش از ۴۰۰ نفر آن‌ها خلبان بودند. 

بر اساس گزارش رسانه‌های عبری‎زبان، انتظار می‌رود «هرزی هالوی»، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی با نتانیاهو درباره افزایش تعداد نیرو‌های ذخیره که خدمات داوطلبانه خود را تعلیق می‌کنند و تأثیر مورد انتظار بر آمادگی نظامی ارتش گفت‎وگو کند.

اعتراضات علیه اصلاح قضایی مورد نظر کابینه تانیاهو ماه‌ها ارتش رژیم صهیونیستی را درگیری کرده است. 

این تهدید‌ها به طور همزمان فشار بیشتری بر کابینه برای توقف پیشبرد لایحه بحث برانگیز ایجاد کرده است اما این در حالی است که اعضای کابینه نتانیاهو می‌گویند که تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند تسلیم آنچه آن‌ها می‌گویند «باج‎گیری» از سوی اعضای ارتش است، شوند. 

نگرانی مقام‎های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی

اوایل روز شنبه، ده‌ها تن از مقام‎های ارشد سابق امنیتی رژیم صهیونیستی، از جمله روسای سابق ارتش، موساد و شاباک نامه‌ای به نتانیاهو ارسال کردند و از او خواستند تا پیشبرد لایحه اصلاح قضایی را متوقف کند تا امکان گفت‎وگو‌های مجدد فراهم شود و در عین حال از نیرو‌های ذخیره‌ای که تهدید کرده‌اند در اعتراض به خدمت خود پایان می‌دهند، حمایت کردند.

در همین حال، مقام‎های نظامی و سیاستمداران در هر دو طرف هشدار داده‌اند که امتناع‌های گسترده از ادامه خدمت در میان نیرو‌های ذخیره ارتش می‌تواند رژیم صهیونیستی را در برابر تهدیدات خارجی آسیب‌پذیرتر کند، زیرا بر آمادگی ارتش، به‌ویژه نیروی هوایی، تأثیر منفی خواهد داشت.

نیرو‌های ذخیره، به ویژه اعضای نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، بخش مهمی از فعالیت‌های معمول ارتش هستند.

مقام‎های نظامی می‌گویند که خلبانان می‌توانند با وقفه در تمرینات آموزشی مکرر خود به ارتش آسیب برسانند.

البته امتناع از خدمت فقط مختص نیرو‌های نظامی نبوده و بر اساس گزارش‌ها، روسای دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی هم به جمع معترضین به طرح اصلاح قضایی پیوستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *