رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحران مهاجرتی آمریکا و دروازه‌های برده‌داری مدرن

7:00 - 21 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۷۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران مهاجرتی آمریکا و دروازه‌های برده‌داری مدرن
سیاست‌های مهاجرتی آمریکا افراد پناهجو را در معرض انواع آسیب‌ها مانند برده‌داری مدرن قرار می‌دهد.

خبرگزاری میزان - در حال حاضر، مرز جنوبی آمریکا کمترین امنیت را در تاریخ دارد و کارتل‌های مواد مخدر با سوء استفاده از مهاجران در سفر به این کشور، کشتار می‌کنند.

به گزارش «americafirstpolicy»، متأسفانه، زنان و کودکان مهاجر اغلب مورد تجاوز قرار می‌گیرند، لوازم آنها به سرقت می‌رود و مجبور به قاچاق مواد مخدر می‌شوند، و کسانی که نمی‌توانند هزینه خود را برای عبور به آمریکا بپردازند، از ترس جان خود یا خانواده هایشان در اسارت گرفتار شده‌اند.

سیاست‌های مهاجرتی آمریکا در حال حاضر به گونه‌ای است که بسیاری از پناهجویان را در معرض استثمار قرار می‌دهد و قاچاقچیان و انسان و کارتل‌های مواد مخدر فعالیت خود را تشدید می‌کنند.

رنج کودکان پناهجو در داخل مرز‌های آمریکا

گفته می‌شود، آزار جسمی، عاطفی و جنسی در سفر به آمریکا تنها نیمی از واقعیت دلخراش است؛ نیمی دیگر داستان نادیده گرفته شدن کودکان مهاجر بی شماری است که در آن سوی مرز در جوامع آمریکا رنج می‌برند.

در ماه فوریه، نیویورک تایمز تحقیقاتی را منتشر کرد، «کودکان مهاجر به تنهایی و استثمار شده، مشاغل وحشیانه‌ای در سراسر آمریکا دارند و روایت‌های متعدد، زندگی کودکان مهاجر را پس از رسیدن به مرز و رها شدن در جوامع آمریکایی روشن می‌کند.

بسیاری از آمریکایی‌ها نمی‌دانند، کارخانه‌ها و دیگر سایت‌های کار در سراسر این کشور مملو از کودکان مهاجر زیر سن قانونی هستند که به‌طور غیرقانونی ساعت‌های طولانی با ماشین‌آلات خطرناک کار می‌کنند.

کودکان حتی در سنین پایین مانند ۱۲ سال به عنوان کارگر روزمزد و در ساخت و ساز کار می‌کنند، آن‌ها مدرسه را رها می‌کنند، خواب خود را از دست می‌دهند و خانواده‌ای برای رفتن به خانه ندارند. 

به گفته «هانا درایر»، خبرنگار در آمریکا، «این نیروی کار سایه در سراسر صنایع در هر ایالت گسترش می‌یابد و قوانین کار کودکان را که برای نزدیک به یک قرن اجرا شده است را زیر پا می‌گذارد.»

فعالیت کودکان در مشاغل غیرقانونی

تنها در ۲۷ ماه گذشته، بیش از ۳۷۰ هزار کودک به طور غیرقانونی و بدون هیچ والدینی وارد مرز‌های جنوبی آمریکا شده اند؛ در تحقیقات، گزارش شده که دو سوم این کودکان در مشاغل غیرقانونی کار می‌کنند که خطر جراحت یا مرگ بالایی دارد.

چگونه این اتفاق می‌افتد؟ طبق جزئیات تحقیقات نیویورک تایمز، کودکان به «حامیان مالی» ناشناس سپرده می‌شوند که گاهی اوقات تبدیل به برده‌های بدرفتاری می‌شوند و این افراد آن‌ها را مجبور می‌کنند برای پرداخت بدهی‌های قاچاق کار کنند.

سیاست‌های بایدن و بازیگران بد

در هر یک از این موقعیت‌ها، سیاست‌های مرزی دولت بایدن، بردگی و آسیب رساندن به کودکان را برای این «بازیگران بد» آسان‌تر کرده است. 

دولت آمریکا استاندارد‌های بازرسی را برای حامیان مالی و داوطلبانی که کودکان را به‌طور غیرقانونی به آنجا می‌برند، کاهش داد. این حامیان حتی ملزم نیستند یک بررسی پیشینه را تکمیل و از آن عبور کنند.

کارکنانی که بر روی این پرونده‌ها کار می‌کنند، می‌گویند که آن‌ها «گزارش‌های بسیاری از قاچاق» توصیف کردند، اما هیچ عواقبی برای قاچاقچیان وجود ندارد. 

دوم، دولت بایدن استخدام گسترده مهاجران غیرقانونی را نادیده گرفته و تعداد کم سابقه کودکانی را که بدون همراه وارد می‌شوند را حذف کرده است.

سوم، دولت بایدن کارتل‌ها را سرکوب نکرده است؛ مرز‌های باز به فعالیت‌های کارتل‌ها دامن می‌زند، بنابراین دولت فدرال آمریکا باید برای متوقف کردن آن‌ها هوشمندانه عمل کند.

توقف این بهره کشی تاریخی از کودکان باید با اعمال مجازات‌های سخت‌تر برای قاچاق، قاچاقچیان انسان و سایر اشکال استثمار صورت گیرد.

کودکان مهاجر تنها برای حامیانی آزاد شوند که به طور کامل بررسی شده‌اند، و همه داوطلبانی که با آن‌ها کار می‌کنند باید مورد بررسی قرار بگیرند و نیروی کار باید در اولویت قرار گیرد تا کودکان در این مشاغل زیرزمینی، غیرقانونی و خطرناک کار نکنند.

دولت بایدن به مردم آمریکا دروغ فروخته است که سیاست‌های آن‌ها دلسوزانه است؛ علاوه بر این آن‌ها در مورد رنج کودکان آسیب پذیر و ظلم کارتل‌ها که به همه کسانی که سعی در عبور از مرز‌های آمریکا را دارند، سکوت می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پناهجویان آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *