رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد یک‌هزار و ۲۰۰ درصدی اعاده کالا‌های اموال تملیکی در سال گذشته

14:53 - 22 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۴۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رشد یک‌هزار و ۲۰۰ درصدی اعاده کالا‌های اموال تملیکی در سال گذشته
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: تعامل بسیار خوب ۲ قوه قضاییه و مجریه سبب رشد یک‌هزار و ۲۰۰ درصدی اعاده کالا‌های اموال تملیکی در سال گذشته شده است.

خبرگزاری میزان _ عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در نشست خبری در رابطه با رسوب کالا‌ها در انبار‌های این سازمان گفت: تعامل بسیار خوبی میان ۲ قوه مجریه و قضاییه در رابطه با رسوب‌زدایی کالا‌های موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی، گمرکات و بنادر شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: پیگیری رئیس دستگاه قضا در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های کالا‌های رسوبی در سازمان اموال تملیکی سبب شد در سال ۱۴۰۱، بیش از ۵۰۰ درصد رشد در فروش کالا‌ها داشته باشیم.

اجتهادی تاکید کرد: بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان کالا در سایه تعامل ۲ قوه مجریه و قضاییه در سال گذشته تعیین تکلیف شد. 

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه افزود: این سازمان پس از اظهارنامه گمرک تعیین تکلیف این کالا‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دستور خود قرار داده است.

وی در ادامه تاکید کرد: هم ورود رئیس قوه قضاییه و هم ورود رئیس‌جمهور به‌موضوع سامان‌دهی کالا‌های موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی بسیار موثر بوده و به‌تبع آن سایر دستگاه‌های اجرایی در استان‌های مختلف نیز تعاملات لازم را داشته‌اند. 

اجتهادی همچنین در رابطه با رسوب برخی از کالا‌ها مانند ذرت در انبار‌های سازمان اموال تملیکی گفت: در برخی موارد با وجود اینکه مشخص است که این کالا با معیار‌های استاندارد غیرمنطبق است، اما به‌علت خلاء قانون، باید این کالا‌ها در انبار گمرکات تخلیه و در صورت عدم صدور مجوز سلامت، این کالا جزء کالا‌های متروکه به‌حساب می‌آید و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین در رابطه با ذرت‌های آلوده در بندر امیرآباد بهشهر گفت: این محموله ذرت در تاریخ ۱۷ اردیبهشت سال گذشته در سازمان اموال تملیکی به عنوان کالای متروکه اظهار شد.

وی در ادامه تاکید کرد: اقدامات اجرایی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای تعیین تکلیف این محموله انجام و استعلامات از دستگاه‌های مختلف اخذ شد.

اجتهادی تصریح کرد: بعد از اینکه مشخص شد این ذرت قابل استفاده برای دام و طیور نیست، بحث تبدیل آن به الکل مطرح و مجوز قضایی آن نیز صادر شد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه افزود: در مزایده مرداد سال قبل، این محموله به یک شرکت فروخته و وجه آن نیز اخذ شده است و آن شرکت باید در همان زمان نسبت به خروج ذرت آلوده از انبار‌ها اقدام می‌کرد، اما با شکایت شرکت رقیب آن، این کار به تاخیر افتاد.

به گفته اجتهادی هم‌اکنون شکایت شرکت رقیب رد شده و با توجه به بازدید سفر قوه قضاییه از بنادر استان مازندارن، زمینه تخلیه ذرت آلوده از بندر امیرآباد بهشهر کمتر از ۴۸ ساعت فراهم شد.

وی همچنین در رابطه با خودرو‌های رسوب‌شده در انبار‌های سازمان اموال تملیکی گفت: حدود ۳ هزار خودرو در انبار‌های این سازمان وجود دارد که تاکنون امکان تعیین تکلیف و فروش آن وجود نداشته است. 

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه افزود: به‌موجب بند ۵ جدول متفرقات بودجه ۱۴۰۲ زمینه تعیین تکلیف خودرو‌های رسوب‌شده فراهم شد و براساس مصوبه مجلس بدون نیاز به مجوز‌های ورود با قابلیت پلاک‌گذاری ملی، امکان عرضه این خودرو‌ها فراهم شد.

اجتهادی همچنین اظهار کرد: خودرو‌های موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی در مزایده سراسری به عموم مردم عرضه خواهد شد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *