توییت ترامپ درباره تحریم‎های ایران مضحک بود/تحریم‌ها علیه ایران دستاوردی نخواهد داشت

21:40 - 12 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۴۵۳۵
پایگاه نیوزویک در یادداشتی با اشاره به توییت اخیر ترامپ درباره اجرایی شدن دور جدید تحریم‌ها علیه ایران، این تحریم‌ها را فاقد کارآیی لازم می‌داند.
به گزارش گروه بین الملل ، پایگاه نیوزویک در یادداشتی با اشاره به توییت اخیر دونالد ترامپ درباره اجرایی شدن دور جدید تحریم‌ها علیه ایران، این تحریم‌ها را فاقد کارآیی لازم می‌داند.

در این یادداشت آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با استفاده از عبارت معروف یک سریال آمریکایی توییتی منتشر کرد که درباره بازگشت مجدد تحریم‌های ایران خبر داد.
 
تحریم‌ها علیه ایران دست آوردی نخواهد داشت

ترامپ با انتشار تصویری از خود که بر آن عبارت "تحریم‌ها می‌آیند"، نقش بسته است، قصد دارد به آغاز دورانی طولانی و دشوار و بدون پایان قطعی در این سریال و مشابهت آن به آغاز دور جدید تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران هشدار دهد.
 
 

نیوزویک می‎افزاید: ترامپ در ماه می‌ سال جاری به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران خارج شد. ترامپ از این توافق که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به امضا رسیده بود، همواره اعلام نارضایتی کرده و تهران را متهم به بی ثبات کردن منطقه می‌کند. دور قبلی تحریم‌های لغو شده که با خروج ترامپ از توافق هسته‌ای بازگشت، صنایع ایران را هدف قرار داد، اما در دور جدید این تحریم‌ها علیه صادرات نفت و گاز اعمال می‌شود.
 
 
تحریم‌ها علیه ایران دست آوردی نخواهد داشت

تلاش ترامپ برای استفاده از این عبارت عامه پسند برای اهداف سیاسی با واکنش‌های متعددی روبرو شد. عوامل این سریال نیز با دادن پاسخ‌هایی کنایه آمیز به این اقدام ترامپ واکنش نشان داده و خواستار حق کپی رایت شدند.
 
 
تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق هسته‌ای در حالی انجام شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی مکرر بر پایبندی ایران به تعهدات خود در توافق تاکید کرده بود. این اقدام ترامپ با مخالفت متحدان اروپایی وی شامل فرانسه، آلمان و انگلیس و قدرت‌های بزرگ چین و روسیه روبرو شد. همه این کشور‌ها اعلام کردند که بر تعهدات خود در این توافق نامه پایبند خواهند ماند.
 
 
تحریم‌ها علیه ایران دست آوردی نخواهد داشت

این پنج کشور موافقت کرده‎اند به همکاری با ایران ادامه دهند. این کشور‌ها در تلاش هستند تا سیستم جایگزینی برای حذف دلار و موسسات و نهاد‌های آمریکایی را ارائه دهند. علیرغم هشدار‌های سختگیرانه جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه سپتامبر، مایک پمپئو وزیر خارجه، روز پنجشنبه اعلام کرد که هشت کشور از معافیت‌های تحریم‌های ایران برخوردار خواهند شد.
 
 
 
تحریم‌ها علیه ایران دست آوردی نخواهد داشت

به گزارش آسوشیتدپرس این کشور‌ها شامل ایتالیا، هند، ژاپن و کره جنوبی هستند. رویترز نیز در گزارشی از حضور ترکیه در این گروه خبر داد.

از سوی دیگر، ایران در مقابل تلاش‌های آمریکا همواره مقاومت کرده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *