رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نماینده پارلمان: نیروهای خارجی در "افغانستان" اراده‌ای برای مبارزه با داعش ندارند

16:33 - 07 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۸۲۰۵
نماینده پارلمان افغانستان تاکید کرد که نیروهای خارجی اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم، به ویژه گروه تروریستی داعش در افغانستان ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، نصرالله صادقی‌زاده نیلی نماینده دایکندی در پارلمان افغانستان نیروهای خارجی در این کشور را به حمایت از گروه تروریستی داعش متهم کرده است.

وی با اشاره به اخبار اخیر درباره کشته شدن سرکرده گروه تروریستی تصریح کرد، به دلیل حمایت نیروهای خارجی از داعش، کشته شدن سرکردگان گروه تروریستی داعش نمی‌تواند مانع جدی فعالیت آنها شود.

نماینده دایکندی به «جمهور» گفت: کشورهای غربی که تحت عنوان مبارزه با تروریسم در افغانستان حضور دارند اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم به ویژه گروه تروریستی داعش ندارند.

این در حالی است که آمریکا به حمایت از داعش و تشکیل این گروه تروریستی در افغانستان متهم است.

اخیرا «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته بود که استراتژی آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش تغییر کرده است تا مانع گسترش فعالیت‌های این گروه تروریستی در افغانستان شود.

اما نماینده دایکندی در پارلمان افغانستان تصریح کرد کشورهایی که از داعش حمایت می‌کنند و این گروه تروریستی را در افغانستان ایجاد کردند هیچ تغییر در استراتژی خود بوجود نیاورده‌اند.

این در حالی است که اخیرا اخبار ضدو نقیضی از کشته شدن «سعدارهابی» سرکرده گروه تروریستی داعش در ننگرهار توسط حملات هوایی آمریکا منتشر شده است.

از سوی دیگر، گروه طالبان از 10 روز گذشته تاکنون حملات گسترده‌ای را علیه گروه تروریستی داعش در ننگرهار آغاز کرده است برخی‌ها بر این باورند که احتمالا سرکرده گروه تروریستی داعش نیز بر اثر همین حملات کشته شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *