دیدار و گفت‌وگوی سفیر سوریه و رئیس جمهور لبنان برای بررسی طرح بازگشت آوارگان

20:54 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۰۵۳
سفیر سوریه در بیروت با رئیس جمهور لبنان دیدار و به بررسی برنامه بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان پرداخت.

خبرگزاری میزان_ علی عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان با میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار و به بررسی روابط دو جانبه از جمله اوضاع پناهجویان سوری در سایه برنامه‌های لبنان به منظور بازگشت تدریجی آنها به کشورشان پرداختند.

سفیر سوریه در لبنان پس از این دیدار اعلام کرد: مسئله بازگشت پناهجویان سوری از لبنان به سوری را مورد بحث قرار دادیم به ویژه که این روزها شاهد پرداختن جدی تر به آن هستیم. آنچه که برای ما در این خصوص مهم است آن است که کشورهای بزرگ و سازمان‌های بین المللی به اهمیت تسهیل این بازگشت واقف شده و دو کشور را برای تکمیل فرایند آن یاری کنند و از وانمود کردن مستمر عدم تمایل سوریه به بازگشت شهروندانش دست بکشند.

عبدالکریم ضمن بی پایه و اساس خواندن این ادعا و تاکید بر این که واقعیت‌ها و تدابیر اتخاذ شده در سوریه گواهی بر این مدعی است، با اشاره به تسهیلات ارائه شده به پناهجویان و سلسله قوانین عفو(ی) که رئیس جمهور بشار اسد برای پناهجویان صادر کرده که حتی جرایم تروریستی کمتر از قتل را هم شامل گردیده، تاکید کرد ما به همه کشورهای ذیربط اعلام کردیم که دمشق در مقابل بازگشت شهروندان و فرزندان این کشور کارشکنی نمی‌کند.

وی در ادامه همچنین خاطر نشان کرد: ما در استقبال و تسهیل بازگشت فرزندان این کشور جدی هستیم و تردیدی در زمینه سازی جهت بازگشت عزت مندانه آنها را به خاک میهنشان به خود راه نمی‌دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *