اسلامی: هدف از گازدهی به سانتریفیوژهای پیشرفته نمایش اراده مستحکم ایران برای لغو تحریم‌هاست

12:13 - 12 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۵۲۰۴
رئیس سازمان انرژی اتمی اهداف اقدام اخیر مبنی بر گازدهی به سانتریفیوژها را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان – محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: ما از هیچ اقدامی در مسیر تحقق و تامین منافع ملت ایران کوتاهی نمی‌کنیم.

اسلامی، افزود: آمریکایی‌ها مکررا اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری شکست خورده است و امیدی به این که از این سیاست چیزی عایدشان شود، ندارند؛ با وجود این شاهد رفتار دوگانه یا چندگانه آن‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: آن‌ها اتهام‌های واهی تکرار شده در 20 سال گذشته به کشورمان، مدارک و مکان‌های ادعایی و موارد ادعایی رژیم صهیونیستی و ضد انقلاب را تکرار می‌کنند و از این طریق تلاش دارند تا فشار را بر جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران تشدید کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: آن‌ها در مذاکرات به معنای واقعی کلمه حسن نیت نداشتند؛ برجام مولود برون رفت از این وضعیت بود و مذاکرات برای اعتماد سازی و رفع این اتهام‌ها برگزار شد؛ ایران با هدف کنار گذاشته شدن این اتهام‌ها، ادعاها و سلب بهانه‌ها از آمریکا و لغو تحریم‌های اعمال شده براساس دلایل ادعایی و تداوم شرایط با الگوی توافق شده، در شرایط متفاوتی از حق و حقوق خود کاسته و برای این حق و حقوق محدودیت و نظارت تشدید شده را قائل شد.

وی در مورد بد عهدی آمریکایی‌ها نیز گفت: متاسفانه آن‌ها نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند، بلکه هر روز اقدام جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند و اتهام‌ها علیه ایران را به صورت تشدید شده تکرار می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده که تمام فعالیت‌های هسته ای اش مطابق موازین و پادمان ان پی تی، است؛ ما متعهد به ان پی تی و پادمان هستیم؛ در اجرای قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها و در پاسخ به این تحریم‌ها گازدهی به سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کردیم؛ ما از اجرای این کار قصد داریم به آن‌ها نشان دهیم که اراده مستحکمی برای لغو تحریم‌ها داریم و از هیچ گونه اقدامی در راستای تحقق و تامین منافع ملت ایران کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *