نخست وزیر هند: "دهلی نو" به دنبال منزوی کردن پاکستان نیست

16:14 - 03 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۶۶۱
نارندا مودی» نخست وزیر هند با اعلام اینکه دهلی نو به دنبال منزوی کردن پاکستان نیست تاکید کرد، به جای خصومت، هند و پاکستان می توانند با هم برای غلبه بر فقر و تروریسم کار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از پایگاه خبری تریبیون نخست وزیر هند، افزود: سیاست خارجی هند نه بر رابطه با یک کشور خاص بلکه بر اساس تعامل آن با سایر جهان تنظیم شده است.

وی بدون اشاره مستقیم به پاکستان گفت: هند به دنبال منزوی کردن یک کشور نیست اما هر ملتی که در مقابل تروریسم قدمی بردارد هند از آن استقبال می کند.

وی با اشاره به معضل تروریسم که هر دو کشور با آن مواجه هستند، گفت: مبارزه و شکست تروریسم تنها از طریق اتحاد امکان پذیر خواهد بود.

نارندا مودی در سال 2016 چند روز پس از حمله تروریستی به یک پایگاه ارتش هند در شمال ایالت جامو و کشمیر، از پاکستان انتقاد کرده و اعلام کرد این کشور را در جهان منزوی خواهد کرد.

در حمله تروریستی به پایگاه ارتش هند در 'اوری' 18 نیروی نظامی این کشور کشته شدند.
اختلاف هند و پاکستان از یک سال گذشته به علت خشونت های کشمیر و حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش در شمال هند افزایش یافت.

این اختلاف ها به لغو نشست شورای همکاری منطقه ای جنوب آسیا (سارک) که قرار بود در ماه نوامبر سال گذشته در اسلام آباد برگزار شود، منتهی شد.

دهلی نو پاکستان را حامی تروریسم و گروه های شبه نظامی ضد هند می داند، اما پاکستان همواره نقش خود را در حملات تروریستی علیه هند رد کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *