کسب رتبه اول ثبت موسسات غیر تجاری در کشور/ رشد ۱۲۴ درصدی ثبت موسسات غیرتجاری

10:35 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۸۹۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: بنابر آمار دفتر بهبود سیستم‌ها و پردازش اطلاعات سازمان ثبت اسناد در شش ماهه سال جاری ۷۶ موسسه غیرتجاری در سطح این استان ثبت گردیده که رشد ۱۲۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

کسب رتبه اول ثبت موسسات غیر تجاری در کشور/ رشد ۱۲۴ درصدی ثبت موسسات غیرتجاریاصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از کسب رتبه اول ثبت موسسات غیر تجاری در کشور توسط این اداره کل خبر داد.

وی در این رابطه اظهار کرد: قانونگذار نهاد حقوقی خاصی را که دارای شخصیت حقوقی باشد را جهت انجام اموری که جنبه غیر تجارتی دارد از قبیل کار‌های علمی یا ادبی یا امور خیریه و خدماتی پیش بینی کرده است.

این مقام قضایی بیان کرد: مقصود از تشکیلات و موسسات غیرتجاری مذکور در ماده ۵٨۴ قانون تجارت، کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی عنوان کرد: هدف اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.

اسدی تصریح کرد: لذا این بدین معنی است که ارتباط و نقش موثر ادارات ثبت اسناد و املاک و همچنین اداره ثبت شرکت‌ها موسسات غیرتجاری در توسعه و اشتغال در استان مهم است.

وی در پایان در رابطه گفت: در شش ماهه سال جاری تعداد ۹۴۱ مورد نیز تغییرات شرکت ها در ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه به ثبت رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *