نقش غیر راهبردی دولت ترامپ و سیاست خارجی موفق ایران در خاورمیانه

10:28 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۸۹۶۵
روزنامه آمریکایی «یاکیما هرالد» با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود به سیاست‌های دولت ترامپ در منطقه خاورمیانه پرداخته و می‌نویسد که علیرغم این نقش غیر راهبردی، سیاست خارجی ایران در منطقه بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

نقش غیر راهبردی دولت ترامپ و سیاست خارجی موفق ایران در خاورمیانهبه گزارش گروه بین‌الملل ، روزنامه آمریکایی «یاکیما هرالد» با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود به سیاست‌های ترامپ در منطقه خاورمیانه پرداخته و می‌نویسد که علیرغم این نقش غیر راهبردی، سیاست خارجی ایران در منطقه بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

یاکیما هرالد گزارش داد: عدم وجود سیاست دولت ترامپ در قبال خاورمیانه می‌تواند در این امر خلاصه شود که این روند در بهترین حالت در پرداختن به چالش‌های کلیدی بسیار ساده‌انگارانه است اما دولت با وجود نارضایتی از متحدان خود، دستورالعمل‌هایی درباره تغییر به وجود آورده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که پشتیبانی مداوم نظامی دولت ترامپ از عربستان بی‌تجربه و فاقد صلاحیت که اکنون با کمک‏‎های اطلاعاتی اسرائیل نیز همراه شده است، در مبارزه نیابتی با ایران بسیار ضعیف عمل کرده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: از سویی دیگر ایران به سهم خود، موفقیت‌های قابل توجهی در سیاست خارجی خود در خاورمیانه به دست آورده است، ایران همزمان با اتحاد با روسیه و ترکیه در پشتیبانی از حزب‌الله لنبان و انصارالله یمن به موفقیت‌هایی دست یافته و این موفقیت‌ها به پیروزی‌های میدانی تبدیل شده است.

هرالد می‎نویسد: علاوه براین با تثبیت دولت سوریه و مخالفت با رژیم تحت حمایت عربستان در یمن، در مقایسه با اتحاد آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی، سیاست ایران در این منطقه غالب است. 

این پایگاه ادامه داد که ایران به خوبی توانسته به سیاست خارجی خود در منطقه بپردازد؛ تحکیم کریدور طرفدار ایران از عراق و سوریه تا لبنان.

هرالد در پایان این گزارش ضمن اشاره به سیاست‌های ترامپ علیه ایران، این سیاست‌ها را در راستای منافع ایران توصیف کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *