رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رادیو آزادی در "پاکستان" به علت همکاری با سازمان سیا تعطیل شد

12:11 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۸۸۶۸
دفتر اسلام‌آباد راديو مشعل از ايستگاه‌های خبری راديو آزادی به علت همکاری با سازمان سیا تعطیل شد.

به گزارش سرویس بین الملل ،  وزارت کشور پاکستان دستور داد دفتر اسلام‌آباد رادیو مشعل، از ایستگاه‌های خبری رادیو آزادی به علت انتشار اخبار علیه این کشور تعطیل شود.

این ایستگاه رادیویی مخاطبان زیادی در نواحی مرزی پاکستان و افغانستان دارد.
دستور تعطیلی رادیو آزادی زمانی صادر شد که سرویس امنیت پاکستان موسوم به آی اس آی اعلام کرد این ایستگاه رادیویی خبرهایی در راستای خلاف منافع پاکستان منتشر می‌کند و در این زمینه با دستگاه‌های اطلاعاتی متخاصم همگام شده است.

وزارت کشور پاکستان اعلام کرد که رادیو مشعل در گزارش‌های خود، پاکستان را به عنوان یک نظام از کار افتاده به لحاظ تأمین امنیت برای شهروندانش، به ویژه به ویژه پشتون‌ها معرفی کرده است.

وزارت کشور پاکستان افزود: رادیو مشعل تصویری از پاکستان نشان داده که این کشور مرکز تروریسم و مکانی امن برای گروه‌های شبه‌نظامی است.

به گزارش دیلی اکسپرس به نقل از وزارت کشور پاکستان رادیو مشعل برای سازمان سیا کار می‌کند بنابراین حق ادامه فعالیت ندارد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان گفت: تنش بین واشنگتن و اسلام‌آباد ادامه دارد و بر سر منافع ملی با آمریکایی‌ها معامله نخواهیم کرد.

آلیس ویلز نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان در سفر به اسلام‌آباد گفت: واشنگتن خواستار ادامه همکاری امنیتی بین این کشور و پاکستان است.

بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *