درگیری ترکیه و نیروهای کُرد سوریه؛ هجوم به شهر عفرین از 10 محور

10:56 - 30 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۵۹۲
منابع خبری می‌گویند که نیروهای تحت حمایت آمریکا با آغاز عملیات عفرین از 10 محور به سوی این شهر در حال حرکت هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، وزیر دفاع ترکیه روز جمعه 29 دی‌ماه رسما اعلام کرد علمیات نظامی این کشور علیه نیروهای کُرد در شمال سوریه آغاز شده‌ است.


«نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه آنکارا هیچ گزینه‌ای جز نابودی همه عناصر تروریستی در شمال سوریه را ندارد افزود که هدف اصلی عملیات عفرین، نابودی نیروهای کُرد موسوم به «یگان‎های مدافع خلق» مستقر در شهر عفرین است.

 

درگیری ترکیه و نیروهای کُرد سوریه؛ هجوم به شهر عفرین از 10 محور


ترکیه نیروهای کُرد سوریه را شاخه سازمان تروریستی «پ ک ک» می‌داند.


پشتیبانی آمریکا از کُردهای سوریه و تجهیز آنها به سلاح‎های پیشرفته دلیل اصلی تنش واشنگتن و آنکار در منطقه است؛ اخیرا دولت آمریکا از تصمیم خود برای تشکیل نیروی نظامی 30 هزار نفره در مرزهای شمالی سوریه خبر داده بود که موجب خشم آنکارا شده‌ است.

«هیثرنوئرت» سخنگوی وزات خارجه آمریکا با هشدار اینکه ترکیه نباید هیچ اقدام نظامی علیه نیروهای کُرد در شمال سوریه انجام دهند افزود: ما نمی‌خواهیم که مقامات ترکیه درگیر خشونت شوند، و از آنها می‌خواهیم تمرکز خود را بر مبارزه با داعش قرار دهند.

از سوی دیگر آنکار اعلام کرده که حق خود می‌داند که « مطابق با قوانین بین‌المللی و در چارچوب دفاع ازخود، با گروه‌ تروریستی که از سه جهت ترکیه را محاصره کرده و حقوق ما را نقض می‌کند، مبارزه کنیم».

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه می‌گوید: به مقامات آمریکا اطلاع داده‌ایم که به‌زودی به منطقه عفرین وارد خواهیم شد و با تهدیدها از شرق رود فرات، منبج یا هر جای دیگر مقابله خواهیم کرد.

همزمان با اعلام آغاز عملیات نظامی ترکیه به منطقه «عفرین» در شمال سوریه، منابع محلی کُرد گزارش دادند که ارتش ترکیه روستای اطراف شهر عفرین را گلوله‌باران کرده‌ است.

درگیری ترکیه و نیروهای کُرد سوریه؛ هجوم به شهر عفرین از 10 محور

بنا به گزارش سازمان موسوم به «یده‌بان حقوق‌بشر سوریه» روز جمعه هزاران نفر از گروه‌های مسلح موسم به «ارتش آزاد» که تحت حمایت ترکیه هستند، از مناطق دیگر این کشور با اتوبوس به مناطق پیرامونی شرق و غرب شهر عفرین منتقل شده‌اند.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه » افزود که نیروهای ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح تحت حمایت این کشور در سوریه، تصمیم دارند از 10 محور مختلف به شهر عفبرین حمله کنند.

ارتش ترکیه  روز شنبه بدون اشاره به جزئیات اعلام کرده که عملیات‌هایی را علیه پایگاه‌های نیروهای کُرد در شهر عفرین انجام داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *