رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا مشروعیت میانجیگری میان فلسطین و اسرائیل را ندارد

14:06 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۹۹۲
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و تصمیم وی در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را «گناهکارانه» توصیف کرد.

اقدام ترامپ درباره قدس گناهکارانه استبه گزارش گروه بین‌الملل ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی ترامپ را موردا انتقاد قرار داده و تصمیم وی در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را «گناهکارانه» توصیف کرد.

«محمود عباس» در کنفرانس مطبوعاتی خود در مصر ضمن انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ می‌گوید: آمریکا مشروعیت خود برای میانجیگری در بحران فلسطین و اسرائیل را از دست داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفته است: مردم فلسطین به صورت مسالمت‌آمیز خواسته‌های خود را تا زمانی که به حقوق خود برسند دنبال خواهند کرد.

محمود عباس اعلام کرد که آمریکا به تصمیمات پیشین خود درباره قدس احترام نمی‌گذارد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه تصمیم ترامپ درباره قدس خلاف قوانین بین‌المللی است می‌گوید که 129 کشور این تصمیم را محکوم کرده‌اند.

عباس هفته گذشته نیز در سخنرانی افتتاحیه نشست شورای مرکزی فلسطین، ضمن اعتراض به طرح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن افزود: مساله قدس از میز مذاکرات با توییت رئیس جمهوری آمریکا که در آن قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد، برداشته شد، به ترامپ گفتیم، نه و هزار نه و ما هرگز آن را نخواهیم پذیرفت و تشکیلات خود گردان به این طرح پاسخ خواهد.

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین ادامه داد: ما هرگز دیکته های کسی را نمی پذیریم و از هیچ کس دستور نمی گیریم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *