تنش در مرزهای ترکیه سوریه بالا گرفت

11:58 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۹۱۲
حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در پی عملیات ارتش ترکیه در منطقه عفرین از کشورهای جهان خواستار متوقف کردن عملیات نظامی در این منطقه شده است این در حالی که آنکارا نیز در بیانیه‎ای نسبت به تشکیل گروهی نظامی در مرزهای ترکیه و سوریه هشدار داد.

تنش در مرزهای ترکیه  سوریه بالا گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل ، در پی عملیات نظامی ارتش ترکیه در منطقه عفرین حزب اتحاد دموکراتیک سوریه از کشورهای جهان خواستار متوقف کردن عملیات ترکیه در این منطقه شده است.

هفته گذشته رسانه‌ها گزارش دادند که مواضع یگان‌های مدافع خلق کرد در اطراف شهر عفرین در شمال حلب هدف حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار گرفته است.

حزب اتحاد دموکراتیک سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است: عفرین تنها نیست و تمامی شمال و شرق سوریه حامی آن است.

در همین حال «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه طی اظهاراتی گفت: تشکیل نیروی امنیتی در مرزهای سوریه و ترکیه از سوی آمریکا به روابط آنکارا-واشنگتن آسیب می‌رساند.

وزیر امور خارجه ترکیه که در نشست «ثبات و امنیت شبه‌جزیره کره» در «ونکوور» کانادا حضور دارد، پس از دیدار با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اقدامات ما علیه گروه تروریستی «ی.پ.گ»/«پ.ک.ک» به عفرین محدود نخواهد بود و شامل منبج و شرق فرات نیز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه درباره برنامه تشکیل ارتش تروریستی از «پ.ی.د»/«پ.ک.ک» در شمال سوریه با همتای آمریکایی خود گفتگو کرده اظهار داشت: با تشكيل چنين نيرويى، روابط ترکیه-آمریکا آسیب جبران ناپذيری می بیند.

کاخ سفید اوایل هفته جاری طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در پی ایجاد یک نیروی امنیتی متشکل از 30 هزار نیروی نظامی در مرزهای سوریه با ترکیه و عراق است.

طی روزهای گذشته همچنین منابع خبری گزارش دادند که آمریکا اخیرا محموله‌ای از موشک‎های دوش‌پرتاب را در اختیار نیروهای کُرد در شمال سوریه قرار داده‌ است.

به گفته این منابع، این تجهیزات نظامی پیشرفته هفته گذشته در اختیار نیروهای کُرد در منطقه عفرین در شمال سوریه قرار گرفته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *