"سناتور روسی": آمریکا به مناقشات نظامی برای توسعه اقتصاد خود نیاز دارد

8:00 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۷۸۲۹
مقام پارلمانی روسیه گفت: آمریکا با راه‌اندازی مناقشات نظامی در سایر مناطق جهان، در واقع از توسعه صنایع نظامی و حل مسائل اقتصادی خود حمایت می‌کند.

به گزارش عصر پایش به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر جباروف" نائب رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که آمریکا با بی ثبات کردن اوضاع در «نقاط حساس» جهان، مثل اوضاع در سوریه و شبه جزیره کره، در حقیقت تلاش می کند تا از اقتصاد خود در ازای افزایش سفارشات نظامی و توسعه صنایع نظامی آمریکا حمایت کند.

جباروف به این خبرگزاری گفت: «آمریکایی‌ها بشدت در حال از دست دادن وزنه سیاسی خود در جهان هستند، آنها در هیچ کجا و در هیچ موردی موفق نبوده اند، چه در مسئله مناقشه در سوریه و چه در شبه جزیره کره. و اکنون آنها با عجله در فکر راه‌های دیگری برای راه اندازی درگیری‌های نظامی تازه‌ای در نقطه بعدی جهان هستند.»

این سناتور روس یادآور شد، همینکه کره شمالی و جنوبی شروع به مذاکره نموده اند، آمریکا نگران امکان برقراری صلح در منطقه شده اند، آنها می خواهند تا اوضاع پیرامون شبه جزیره کره همیشه بی ثبات باشد.

به گفته وی، دکترین هسته‌ای جدید آمریکا که به تازگی منتشر شده هم گویای آن است که آنها قصد دارد باج‌خواهی هسته‌ای از سایر کشورهای جهان را براه اندازند.

جباروف تاکید کرد که بخش قابل توجهی از صنایع آمریکا به صنایع نظامی این کشور مربوط می شود. آنها نیاز دارند تا ظرفیت تولید خود در این عرصه را افزایش دهند تا مسائل اقتصادی خود را از طریق راه اندازی مناقشات نظامی در سایر کشورها حل و فصل کنند.

اتهام مداخله مسکو در انتخابات آمریکا برای کسب امتیاز سیاسی

این مقام بلندپایه پارلمانی همچنین یادآور شد که اعلام اخیر وزارت امنیت داخلی آمریکا مبنی بر اینکه روسیه ممکن است در روند انتخابات پارلمانی سال 2018 در ایالات متحده مداخله کند، تنها در جهت رسیدن به اهداف سیاسی داخلی صورت گرفته است.

ولادیمیر جباروف گفت: «واضح است که چنین ادعایی کاملا احمقانه است. ما اکنون به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خود که در ماه مارس انجام خواهد شد، مشغول هستیم. و بطور کلی اصلا انتخابات داخلی در آمریکا به چه درد ما می خورد؟ کاملا مشخص است که اگر"Х" یا "Y" بعنوان سناتور انتخاب شود، هیچ چیزی در آمریکا تغییر نخواهد کرد.»

به گفته وی، چنین اظهاراتی از سوی سیاستمداران آمریکایی تنها تلاش برای کسب امتیازات سیاسی بیشتر برای خود و جلب نظر رای دهندگان آمریکایی صورت می گیرد.

لازم به یادآوری است که در ایالات متحد در ماه نوامبر سال 2018 قرار است انتخابات میان دوره‌ای پارلمانی برگزار شود و ترکیب جدید مجلس نمایندگان و یک سوم سنای آمریکا و همچنین برخی فرمانداران و مجالس قانونگذاری محلی مشخص خواهند شد.

روسیه بارها موکدا اتهامات وارده به این کشور در خصوص هر نوع تلاش برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات در سایر کشورهای جهان را تکذیب کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *