احتمال بازگشت تفنگداران دریایی آمریکا در "افغانستان" به میدان جنگ

16:16 - 30 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۷۶۹
تفنگداران دریایی آمریکا در افغانستان مسئولیت کمک به نیروهای امنیتی را دارند اما فرمانده آن‌ها از احتمال حضور این نیروها در میدان جنگ افغانستان خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل ، فرماندهان تفنگداران دریایی آمریکا در ولایت هلمند افغانستان در 9 ماه گذشته همواره تاکید کرده‌اند که نظامیان آمریکایی در درگیری‌ها نیروهای امنیتی افغان را همراهی نخواهند کرد اما ژنرال بنجامین واتسون فرمانده نیروهای چرخشی در حوزه جنوب غرب افغانستان پاسخ تقریبا متفاوتی به این پرسش داشت.

واتسون در گفت‌وگو با تسک اند پرپس اظهار داشت: ما اجازه همراهی نیروهای امنیتی افغان در میدان جنگ را داریم، اما از این اختیار استفاده خواهیم کرد یا خیر به بررسی ما از وضعیت بستگی دارد.

وی در ادامه از ارائه جزئیات در این باره خودداری کرد.«رابرت نلر» فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا نیز در سفر اخیرش به هلمند از افزایش نظامیان آمریکایی در این ولایت خبر داده بود.

از سوی دیگر نیز چندی پیش ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته بود که بیش از هزار مشاور نظامی آمریکایی در کنار نظامیان افغان در میدان‌های جنگ افغانستان حضور دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *