ملاک بازرسی هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی، نص صریح قانون است

14:53 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۶۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: هیئات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی با بازدید از محاکم قضایی، پاسگاه‌های انتظامی و تحت نظرگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها در پی اجرای دقیق قانون و صیانت از حقوق شهروندان هستند.

به گزارش گروه حقوقی وقضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد، در نشست با اعضای هیئت حقوق شهروندی گفت: اعضای حاضر در هیئت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی علی رغم مشغله کار بسیار زیاد، به دور از حاشیه، صرفاً در چارچوب مقررات قانونی با جدیت به وظایف محوله مبادرت دارند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: این بازرسی‌ها با هدف دقت بر برخی ازمسائل، فرایند‌ها و رویکرد‌های حاکم در محاکم قضایی و انتظامی و پاره‌ای از شرایط فیزیکی و تجهیزاتی برخی اماکن صورت می‌گیرد تا در پیچ و خم شلوغی کار و سایر مسائل دیگر، حقی از کسی ضایع نگردد.

حبیبی با اشاره تأکید دین مبین اسلام بر احترام به حفظ حقوق آحاد و افراد جامعه، اظهار داشت: حتی مجرمین هم در نظام قضایی اسلام دارای حق و حقوق منحصر به خود هستند و مجازات هر جرم با تناسب آن در قانون مشخص شده است و هیچ کس حق اِعمال سلیقه شخصی در مراحل مختلف تحقیق و دادرسی را ندارد.

وی گفت: هیئت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی دادگستری استان یزد در سال گذشته بیش از ۱۶۸ بازدید با هدف صیانت از حقوق شهروندان از محاکم قضایی و پاسگاه‌های انتظامی و سایر مجموعه‌های مرتبط را داشته است.

شایان ذکر است این جلسه با حضور بازرسان اعزامی از مرکز تشکیل گردید و بازرسان مذکور ضمن تشریح نتایج بازدید از چند حوزه قضایی و مراجع انتظامی استان، نقطه نظرات ارشادی خود را به منظور ارتقاء بازرسی‌های استانی اعلام کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *