رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آماده‌سازی ژاپن برای خروج شهروندان آمریکایی از کره‌جنوبی

9:02 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۳۹۹
دولت ژاپن در چارچوب طرح آمادگی این کشور در صورت جنگ در شبه‌جزیره کره، هم‌اکنون در حال کار بر روی نحوه خروج شهروندان ژاپنی و آمریکایی از کره‌جنوبی است.

آماده‌سازی ژاپن برای خروج شهروندان آمریکایی از کره‌جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل ، دولت ژاپن در حال کار بر روی نحوه خروج شهروندان ژاپنی و آمریکایی  از شبه‌جزیره کره‌ در صورت آغاز جنگ در شبه‌جزیره کره است.

پیش از این نیز خبرگزاری  «کیودو» گزارش داده بود که  دولت ژاپن چهار گزینه احتمالی درگیری مستقیم نیرو‌های مسلح کره‌شمالی و کره‌ جنوبی، حمله پیش‌ دستانه آمریکا به کره‌شمالی، حمله کره‌جنوبی به کره‌شمالی و حمله موشکی پیونگ‌یانگ به ژاپن را جدی‌ترین سناریو‌های احتمالی جنگ در شبه‌ جزیره می‌داند.

روزنامه «یومیوری شیمبورن» به نقل از منابع آگاه دولتی گزارش داده که دولت هم‌اکنون در حال بررسی نحوه خروج شهروندان آمریکایی و ژاپنی از کره‌جنوبی از راه دریایی به جزیره «تسوشیما» و سپس «کیوشو» است.

این طرح در صورتی اجرایی می‌شود که در زمان جنگ سئول به علت اعلام وضعیت اضطراری، فرودگاه‌های خود را ببندد.

به نوشته این روزنامه، دولت ژاپن حتی این واقعیت را نیز بررسی می‌کند که کره‌جنوبی از ورود نیروهای دریایی و کشتی‌های ژاپن به بندرگاه‌های خود جلوگیری کند. در این حالت ملوانان ژاپنی می‌توانند از کشتی‌های آمریکایی برای انتقال مردم به جزیره «تسوشما» استفاده کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *