پرونده‌های ترور در "هرات" به دلیل عدم تامین جانی وکلا پیگیری نمی‌شود

16:17 - 29 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۱۹۹
وکلای مدافع در هرات اظهار دارند : پس از پیگیری پرونده های فساد اداری ، فرار از منزل و ترور از سوی برخی از افراد تهدید به مرگ میشوند .

به گزارش سرویس بین الملل ، احمد رفیع نادری رئیس انجمن وکلا حوزه غرب افغانستان  با اشاره به وجود تهدیدهای امنیتی در هرات و شهرستانها و فساد اداری در دادگاه هرات گفت: بسیاری از وکلا به دلیل تهدیدهای جانی حاضر به پذیرش پرونده در هرات نیستند.

وی افزود: با افزایش ترورهای هدفمند در هرات و ترور؛ وکلای مدافع در هرات حتی از دنبال کردن برخی از این پرونده ها ابا میورزند و به دلیل نبود امنیت در برخی از شهرستانهای هرات پرونده‌های ترور پیگیری نمی‌شود.

وی بیان داشت که مقام های امنیتی باید بیشتر از گذشته به تامین امینت جانی وکلا بپردازند.

نادری همچنان تصریح کرد: کار وکلا با چالشهای عمده‌ای مواجه است؛ بعد از پیگیری پرونده هایی چون فرار دختران از منزل ، ترور و فساد اداری از سوی افرادی که طرف پرونده قرار میگیرند هر از گاهی تهدید به مرگ می‌شوند.

ازسوی دیگر «شمس الرحمن رئیس خیل» رئیس دادگاه هرات گفت: فساد اداری در دادگاه هرات جایگاهی ندارد و دادگاه هرات به روی تمام شهروندان هرات باز بوده و رسیدگی به پرونده هایشان در اولویت کار انها قرار دارد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در این زمینه گفت: داشتن وکیل بعد از ارتکاب جرم حق مظنون و متهم است و اداره محلی هرات در خصوص تامین امنیت شهروندان و وکلای مدافع تلاش خواهد کرد.

به گفته کارشناسان امور ، عدم رعایت قوانین ، افغانستان را تبدیل نموده به یکی از کشورهایی که میزان جرم و جنایت در آن رو به افزایش است ، اما در این میان وکلای مدافع در تیر رس تهدید ها قرار دارند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *