شکل‌گیری لکه نفتی ۱۶ کیلومتری در پی غرق شدن نفتکش سانچی

11:23 - 25 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۰۹۷
خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ژاپن و تلویزیون دولتی چین گزارش داد که سانحه برای نفتکش ایرانی موجب نشت مواد نفتی بر روی سطح آب تا فاصله 10 مایلی شده است.

نشت مواد نفتی نفتکش سانچی تا فاصله 10 مایلیبه گزارش گروه بین‌الملل ،خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ژاپن و تلویزیون دولتی چین نوشته است که نفتکش ایرانی- که روز یکشنبه در یکی از بدترین سوانح کشتیرانی دهه‌های اخیر در دریای چین شرقی غرق شد_ موجب نشت مواد نفتی بر روی سطح آب تا فاصله 10 مایلی شده است.

تلوزیون دولتی چین گزارش داد: این لایه نفتی که عرض آن از 1 تا 4 مایل دریایی بود از روز یکشنبه گسترش چند برابری داشته و موجب ایجاد نگرانی‌هایی مبنی بر آسیب زدن این مسأله به اکوسیستم دریایی منطقه شده که از نظر ماهی و پرنده غنی است.

بر اساس گزارش تلوزیون دولتی چین این لکه نفتی روز یکشنبه در شرق محل غرق شدن نفتکش ایرانی یافته شده است.

این رسانه چینی می‌گوید که عملیات گسترده پاکسازی سطح دریا آغاز شده و تیم‌های امداد و نجات خواستار یک توقف در عملیات جستجو در مقیاس بزرگ شده و آن را به یک عملیات «معمولی» کاهش داده‌اند.

نفتکش سانچی حامل 136 هزار تن- یک میلیون بشکه- میعانات نفتی شامل نفت تقطیر شده با قدرت اشتعال بسیار بالا بوده است.

رویترز افزود: «اداره دولتی اقیانوس چین» اعلام کرده است که به علت انفجار بدنه نفتکش، حجم انبوهی از سوخت نشت کرده و آب‌های مجاور را شعله‌ور کرده است. 

این حادثه موجب به وجود آمدن بزرگترین لکه نفتی از سال 1991 تاکنون شده است؛ آن سال حدود 26 هزار تن نفت در سواحل «آنگولا» نشت کرد.

گارد ساحلی ژاپن نیز می‌گوید که همچنان دود غلیظی از محل غرق شدن این نفتکش در حال برخاستن است.

نفت‌کش ایرانی سانچی با 32 خدمه شنبه هفته گذشته بعد از برخورد با یک کشتی باری چینی در دریای چین شرقی دچار آتش‌سوزی شد که این آتش‌سوزی 8 روز ادامه یافت و در نهایت نفتکش سانچی روز گذشته غرق و 32 خدمه آن که 30 نفر از آنان ایرانی بودند جان باختند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *