هماهنگی نیروهای مسلح و سازمان قضایی باعث نتایج مطلوبی در پیشگیری از وقوع جرم شده است

9:02 - 25 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۹۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح فقدان قوانین جامع را یکی از عوامل ناکارآمدی پیشگیری از وقوع جرم برشمرد و گفت: هماهنگی بین نیروهای مسلح و سازمان قضایی باعث نتایج مطلوبی در پیشگیری شده است.

احمد غلامی معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، فقدان قوانین جامع را یکی از عوامل ناکارآمدی پیشگیری از وقوع جرم برشمرد و گفت: قانون اجمالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده ولی پیشگیری برای کارآمد شدن نیاز به یک قانون جامع دارد.

وی همچنین پراکندگی بین نهادهای متولی را از دیگر علل ناکارآمدی پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و افزود: نهادها نباید بخشی‌نگر باشند و هرکسی گناه را گردن دیگری بیندازد کما اینکه این هماهنگی بین نیروهای مسلح و سازمان قضایی باعث نتایج مطلوبی در پیشگیری شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح، برنامه‌ریزی را از اصول مدیریت پیشگیری از وقوع جرم برشمرد و افزود: مدیریت و بسیج منابع و امکانات برای اجرای این فریضه ضرورت دارد و به تبع هدایت و سرپرستی، نظارت و کنترل هم لازم است.

غلامی، از پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و درباره دلایل عقلی آن گفت: پیشگیری، از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است چون هزینه درمان هفت تا هشت برابر پیشگیری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *