"پاکستان" در سال 2018 با کاهش رشد اقتصادی مواجه است

10:05 - 28 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۵۲۴
بانک جهانی در گزارشی با اشاره به برگزاری انتخابات سال 2018 در پاکستان از کاهش رشد اقتصادی در این کشور خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه جنگ، بانک جهانی در گزارشی با اشاره به برگزاری انتخابات سال 2018 در پاکستان از کاهش رشد اقتصادی در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، نظام دریافت مالیات و تأمین بودجه پاکستان ضعیف است که این موضوع نیز بر کاهش رشد اقتصادی تأثیر می‌گذارد.

طبق پیش بینی بانک جهانی پاکستان 5.5 درصد رشد اقتصادی در سال جاری خواهد داشت این در حالی است که دولت این کشور 6 درصد رشد اقتصادی را پیش بینی کرده است.

بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی کشورهای جنوب آسیا که پاکستان هم جزء آن‌ها است 6.9 درصد پیش‌بینی شده است که به افزایش صادرات، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و مدیریت نظام مالیاتی بستگی دارد.

در کشور 200 میلیون نفری پاکستان تنها یک درصد جمعیت مالیات می پردازند و میلیاردها روپیه از درآمدهای دولتی به علت فساد مالی حیف و میل می‌شود.

شرکتهای بزرگ دولتی پاکستان مثل شرکت هواپیمایی بین المللی و راه آهن این کشور با سوء مدیریت های زیادی روبرو هستند. کمبود انرژی به شدت اقتصاد پاکستان را تهدید می کند.

کمبود سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز به معنای اشتغال کمتر و بیکاری بیشتر جوانان است، تورم بی سابقه و دو رقمی نیز از دیگر چالشهای اقتصادی دولت پاکستان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *