صلح و سازش بیش از ۴ هزار پرونده در ۹ ماهه امسال / ۱۹ هزار و ۱۷۲ فقره پرونده مختومه شد

9:44 - 21 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۸۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان ۱۹ هزار و ۱۷۲ فقره پرونده مختومه شده و درصد مصالحه پرونده‌های قابل صلح در ۹ ماهه امسال ۳۶.۸ درصد بوده است.

صلح و سازش در بیش از 4 هزار پرونده در 9 ماهه امسال / 19 هزار و 172 فقره پرونده مختومه شدحجت الاسلام حمید رضا بندانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از کاهش 27 درصدی آمار ورودی پرونده به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان خبر داد  و گفت: مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در 9 ماهه امسال 21 هزار و 607 فقره پرونده بوده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 27.9 درصدی را نشان می دهد.


رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: از مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان 18 هزار و 439 فقره پرونده حقوقی و 3 هزار و 168 فقره پرونده کیفری بوده است که پرونده های کیفری پرونده های صلح و سازشی ارجاعی از دادسرا و دادگستری های استان بوده است.


حجت الاسلام بندانی تصریح کرد: همچنین از این میزان پرونده وارده با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان 19 هزار و 172 فقره پرونده مختومه شده است.


رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع پرونده های وارده 11 هزار و 475 فقره پرونده قابل صلح بوده که 4 هزار و 221 فقره پرونده مصالحه شده است همچنین درصد مصالحه پرونده های قابل صلح در 9 ماهه امسال 36.8 درصد بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *