حمایت سازمان ملل از آغاز گفتگوهای دو کره

9:27 - 21 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۸۰۳
رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل ضمن حمایت از آغاز گفت‌وگوها بین دو کره ابراز امیدواری کرد که نتیجه این گفت‌وگوها به خلع سلاح شبه‌جزیره کره منجر شود.

حمایت سازمان ملل از آغاز گفتگوهای دو کرهبه گزارش گروه بین‌الملل ، شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده که از گفتگوهای بین دو کره حمایت می‌کند.

پس از گذشت 2 سال، 2 کره روز جمعه هفته جاری توافق کردند تا گفتگوهای سطح بالا را بار دیگر از سر بگیرند؛ این گفتگوها از روز سه‌شنبه در منطقه مرزی بین دو کشور آغاز شد

کیم جونگ‌ اون، رئیس کره شمالی روز دوشنبه گذشته در سخنرانی خود به مناسبت سال جدید میلادی گفت که این کشور با وجود پیشبرد برنامه هسته‌ای و موشکی آماده مذاکره با کره جنوبی است؛ این پیشنهاد پیونگ‌ یانگ مورد استقبال سئول قرار گرفت.

«خیرات عمروف» نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل پس از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل در جمع خبرنگاران اعلام کرد که شورای امنیت از گامهای اخیر و تماسهای بین دو کره استقبال می‌کند.


قزاقستان هم‌اکنون ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را به عهده دارد.

وی همچنین تأکید کرد گفتگوی بین کره‌جنوبی و کره‌شمالی امکان اعتمادسازی در شبه‌جزیره، کاهش تنش و خلع سلاحهای هسته‌ای باز می‌کند.

پیونگ‌یانگ اما پیش از این تأکید کرده که محور اصلی این گفتگوها در مقطع کنونی اعزام ورزشکاران کره‌شمالی به بازی‎های المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌ چانگ کره‌ جنوبی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *