مذاکرات پیونگ‌یانگ و سئول برای اولین بار پس از 2 سال

5:33 - 19 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۰۲۴
اعزام هیاتی از کره شمالی برای حضور در بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی موجب کاهش تنش ها در تمام سطوح و گفت و گو در مورد سایر مسایل هدف اصلی این مذاکرات می شوذ.

مذاکرات پیونگ‌یانگ و سئول برای اولین بار پس از 2 سالبه گزارش گروه بین‌الملل ، ممکن است موضوع گفت و گوهای دو کره که امروز سه شنبه در روستای 'پانمونجوم' برگزار می شود، درباره مواردی مانند کاهش تنش ها در تمام سطوح و سایر مسایل هدف اصلی این مذاکرات باشد.

'چومیونگ گیون' وزیر وحدت کره جنوبی در مصاحبه ای با خبرنگاران قبل از شروع گفت و گوها خاطر نشان کرد ما به دنبال کاهش سطح بحران هستیم.


او همچنین ادامه داد و اعلام کرد که قصد دارد در باره روابط نظامی دو کره و تنش های موجود و همچنین مساله پیوند خانواده های جدا شده پس از جنگ 1950 تا 1953 میلادی کره، به گفت و گو بپردازد.


وزارت وحدت کره جنوبی سئوالات متعدد خبرنگاران در باره اینکه آیا مساله هسته ای کره شمالی و خلع سلاح اتمی این کشور هم مورد گفت و گو قرار می گیرد، بدون پاسخ گذاشت .


فرستاده های هسته ای کره جنوبی و ژاپن در پایتخت کره در باره روابط دو کره و مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه و مذاکرات پیش روی دو کره گفت و گو کرده اند.


کره شمالی 'ری سون گون' رییس کمیته وحدت صلح آمیز این کشور را که همپایه وزیر وحدت در کره جنوبی است به مذاکرات فرستاده است. ریاست هیات گفت و گوهای کره جنوبی با کره شمالی را وزیر وحدت برعهده خواهد داشت.

 مقامات کره جنوبی از جمله رییس جمهور امیدوارند با ورود کره شمالی به المپیک زمستانی، مسیری برای گفت و گوهای صلح طرفین و کاهش تنش ها هموار شود.


با این وصف تحلیل ها نشان می دهد ممکن است کره شمالی در ازای ورود به رقابت ها خواستار لغو بخشی از تحریم ها علیه خود شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *