دولت منصور هادی، هیچ اختیاری برای برقراری صلح ندارد

5:37 - 18 دی 1396
کد خبر: ۳۸۴۶۶۰
نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با معاون نماینده سازمان ملل در امور یمن در مورد مسائل مختلف یمن و مذاکرات صلح با عربستان به گفتگو پرداختند.

دولت منصور هادی، هیچ اختیاری برای برقراری صلح نداردبه گزارش گروه بین‌الملل ، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن یکشنبه شب در دیدار با «معین شریم» معاون «اسماعیل ولد شیخ» معاون فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: مذاکرات صلح باید با متجاوزان (عربستان) و نه با حکومت عبدربه منصور هادی صورت گیرد.


نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در مورد دولت مستعفی منصور هادی گفت: دولت هادی، هیچ اختیاری برای برقراری صلح ندارد.


بن حبتور با تاکید بر حمایت رهبران سیاسی یمن از صلح و سازش تنها در راستای کاهش بحران های انسانی و با هدف کاهش تلفات جانی غیر نظامیان، افزود: مشارکت انصار الله و کنگره مردمی یمن برای مقابله با تعدی نیروهای دشمن، یک مشارکت راهبردی و نه احساسی است.


معین شریم معاون نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن نیز در این دیدار گفت: ماموریت هیات اعزامی سازمان ملل این است که از طریق همگرایی دیدگاه ها میان تمامی طرف های مربوطه، روند صلح را تسهیل کند.


معاون ولد شیخ تصریح کرد: ما در سازمان ملل متحد به حل سیاسی جامع ایمان راسخ داریم و درصدد این نیستیم که نظر یا دیدگاهی را بر فرد یا گروهی تحمیل کنیم، بلکه می خواهیم برای کاهش دردها، شمار قربانیان و وخامت شرایط انسانی مردم یمن، یافتن راه حل مسالمت آمیز تسریع شود.


طرفین گفتگو در این دیدار همچنین تاکیدی بر ماموریت سازمان ملل متحد در بندر الحدیده، اهمیت تداوم این روند برای ورود مواد غذایی و کمک های انسانی، نقش برجسته این سازمان در کاهش بحران انسانی یمن که عامل آن محاصره ظالمانه این کشور بوده است، داشته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *