تعداد قابل توجهی از عوامل اصلی تحریک به ایجاد تجمع و هدایت آشوب‌های خیابانی دستگیر شدند

20:17 - 12 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۱۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
صادقي گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی از عوامل اصلی تحریک به ایجاد تجمع و هدایت آشوب‌های خیابانی و افرادی که در تخریب اموال عمومی نقش موثر داشته‌اند شناسایی و دستگیر شده‌اند و از عموم شهروندان فهیم نیز انتظار دارد در شناسایی و معرفی این افراد با پلیس و نیروهای امنیتی همکاری کنند.

صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ با اشاره به ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر اظهار کرد: هیچ مطالبه‌ای ولو موجه و بحق در بستر ناامنی و با برهم زدن نظم و آرامش عمومی بی شک قابل تحقق نیست.

وی ادامه داد: همین که دشمنان شناخته شده این مرز و بوم از این وقایع ناخوشایند با اشتیاقی وصف ناشدنی استقبال کرده و حمایت خود را از آن اعلام کرده‌اند بیانگر آن است که حرکت در این مسیر بازی در زمین دشمن و تلاش برای تحقق خواسته‌های نابجای آنهاست.

دادستان کرمانشاه افزود: رفتارهای مبتنی بر نقض آگاهانه و آشکار قانون، هتک حرمت اشخاص، اماکن و تخریب اموال عمومی، انسداد معابر، ایجاد فضای وحشت و هراس در خیابان‌ها توام با اقدامات ساختار شکنانه، بازداشتن مردم از کسب و کار و مختل نمودن جریان عادی امور وضعیت قابل تحملی نیست.

وی گفت: این اقدامات خاصه تبانی و اجتماع به قصد بر هم زدن امنیت جرائمی است که از منظر قاطبه ی مردم قابل اغماض نبوده وا ثبات آن علاوه بر محرومیت آتی مرتکب از بعض حقوق اجتماعی مطابق قانون مجازات اسلامی مستوجب کیفر شدید است، از همين رو اقتضاء دارد خانواده ها مراقب فرزندان و به ویژه جوانان خود باشند مبادا ناخواسته به سبب فریب، اغفال یا غلبه هیجان به جرگه افراد مجرم و قانون شکن وارد شوند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: تاکنون تعداد قابل توجهی از عوامل اصلی تحریک به ایجاد تجمع و هدایت آشوب‌های خیابانی و افرادی که در تخریب اموال عمومی نقش موثر داشته‌اند شناسایی و دستگیر شده‌اند و از عموم شهروندان فهیم نیز انتظار دارد در شناسایی و معرفی این افراد با پلیس و نیروهای امنیتی همکاری کنند.

صادقی افزود: تمامی اقدامات اشخاص فعال در شکل گیری و هدایت تجمعات غیر قانونی با ابزارهای فنی تحت رصد دقیق قرار دارد، هر چند ممکن است بنا به ملاحظاتی بلافاصله بر مبنای یافته‌های میدانی اقدام به دستگیری افراد نشود.

دادستان کرمانشاه گفت: بدون تردید صف آشوب گران و بر هم زنندگان امنیت عمومی از مردم با بصیرت و ولایت مدار کرمانشاه جدا است صدق این مدعا را همگان درراهپیمایی باشکوه 13/10/96 مردم کرمانشاه مشاهده خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به شهروندان عزیز اطمینان می دهیم روند برخورد بدون چشم پوشی تا برچیده شدن بساط این افراد فرصت طلب از کف خیابان‌ها با جدیت و قاطعیت ادامه دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *