عربستان، آمریکا و اسرائیل ریشه مشکلات منطقه "اسلام آباد"

8:03 - 12 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۵۹۱
رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی پاکستان گفت: نواز شریف نخست وزیر سابق سعی دارد برای نجات خود به عربستان تکیه کند، اما مردم این وابستگی را نخواهند پذیرفت.

به گزارش سرویس بین الملل ، شیخ رشید احمد رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی پاکستان گفت: نواز شریف نخست وزیر سابق سعی دارد برای نجات خود به عربستان تکیه کند اما مردم این وابستگی را نخواهند پذیرفت.

وی افزود: نواز شریف پنج ماه پس از رد صلاحیت شدن توسط دادگاه به عربستان رفت در حالی که برادرش، شهباز شریف هم آن‌جا بود معلوم می‌شود ریاض برنامه‌ای برای دخالت در امور پاکستان دارد.

رشید احمد گفت:یک برنامه آشتی ملی دیگر تحت حمایت عربستان قرار است انجام شود اما این بار نباید اجازه دهیم ریاض در امور داخلی کشورمان دخالت کند.

رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی اظهار داشت: خانواده شریف تلاش داشتند پیش از اعلام حکم دادگاه عالی در عربستان را در اجرای حکم آشتی ملی با خود همراه کنند اما آن‌طور که انتظار داشتند موفق نشدند.

وی افزود: نقش آفرینی عربستان در منطقه غیر قابل پذیرش است و سیاستمداران پاکستانی نباید در دام این کشور گرفتار شوند.

شیخ رشید احمد اظهار داشت: روابط عربستان با اسرائیل بسیار خطرناک است و باید درباره این موضوع بسیار محتاط باشیم.

وی افزود: از یک سو عربستان در سیاست داخلی پاکستان دخالت می‌کند و از طرف دیگر ضمن گسترش روابط با اسرائیل و آمریکا سعی دارد نقش منفی در منطقه ایفا کند و ما نباید در این مخمصه گرفتار شویم.

رشید احمد خاطر نشان کرد: پاکستان اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد اما عربستان تا حدی روابط خود را با رژیم صیهونیستی گسترش داده که نمی‌تواند از این روند عقب نشینی کند.

وی افزود: مثلث عربستان، آمریکا و اسرائیل ریشه مشکلات منطقه هستند بنابراین پاکستان نباید بازیچه این کشورها باشد.

رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی اظهار داشت: ترور بی نظیر بوتو و روی کار آمدن خاندان شریف یک دسیسه بزرگ بود که توسط عربستان و حامیان نواز شریف انجام شد.

شیخ رشید احمد ادامه داد: هر یک از احزاب سیاسی پاکستان گردهمایی سیاسی برپا می‌کردند هدف حمله تروریستی قرار می‌گرفتند اما اعضای حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف آزادانه جلسه‌های سیاسی خود را برگزار می‌کردند که این موضوع دسیسه برای به قدرت رساندن خاندان شریف را ثابت می‌کند.

رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی تأکید کرد: تحولات منطقه سبب شد که پاکستان و ایران به یکدیگر نزدیک شوند.

وی افزود: اگر پاکستان،ایران،روسیه و چین بتوانند برای برقراری صلح و امنیت با هم به توافق برسند سیاست‌های غرب در منطقه شکست خواهد خورد.

شیخ رشید احمد گفت: خاندان شریف دوباره سعی دارد به کمک عربستان قدرت را در پاکستان بدست گیرد اما باید از این کار جلوگیری کنیم.

رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی بیان کرد: خاندان شریف به پیروی از عربستان از تکمیل پروژه خط لوله واردات گاز ایران جلوگیری کرد و بحران کمبود انرژی در پاکستان وخیم‌تر شد.

وی افزود: پاکستان باید بر اساس منافع خود پیش برود و نباید به دنبال حفظ منافع عربستان و سایر کشورها باشیم.

رشید احمد اظهار داشت: نباید اجازه دهیم عربستان مانند گذشته در امور داخلی پاکستان دخالت کند و برای این منظور باید خاندان شریف را که بازیچه این کشور هستند مهار کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی ممکن است در دقیقه 90 همه چیز تغییر کند زیرا متغیرهای ملی، منطقه‌ای و بین المللی زیادی بر قمار بزرگی که دارد علیه پاکستان انجام می‌شود تأثیر‌گذار هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *