صدور آراء مستحکم، پاسخ دستگاه قضایی به تمام نقدهای غیرمنصفانه است

17:45 - 03 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۲۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری گیلان گفت: رسیدگی دقیق و سریع پرونده‌های مهم از جمله مفاسد اقتصادی و به نتیجه رساندن آنها، موجب احساس امنیت بیشتر مردم می‌شود و از همین رو مهم‌ترین سهم دستگاه قضایی در روند توسعه استان و همراهی با تمام نهاد‌های قضایی و اجرایی در کاهش مشکلات گوناگون جامعه، ایفای همین نقش به صورت قاطع می‌باشد.

صدور آراء مستحکم، پاسخ دستگاه قضایی به تمام نقدهای  غیرمنصفانه استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گیلان، نشست شورای قضایی استانی صبح امروز، سوم دی ماه ۹۶ به ریاست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان و به میزبانی اداره کل بازرسی استان برگزار شد.


در این نشست که به صورت منظم هر ماه برگزار می‌شود، معاونین قضایی و ستادی رییس کل دادگستری استان و مدیران کل سازمان‌های تابعه قوه قضائیه و دادستان ویژه روحانیت استان حضور یافتند.

پس از گزارش میزبان نشست  سیف الله مسرور  از عملکرد ۹ ماهه بازرسی کل و طرح مباحث درون سازمانی توسط سایر اعضاء، احمد سیاوش پور رییس شورای قضایی استان، از نقش نظارتی اداره کل بازرسی تمجید کرد و ضمن اشاره به فعالیت‌ها و تلاش‌های گسترده این نهاد نظارتی برای اصلاح امور، خواستار توجه بیشتر همه دستگاه‌ها به پیشگیری از جرم و تخلفات شد.

سیاوش پور در ادامه نقش فناوری روز و حذف عوامل انسانی در بسیاری از امور جاری خدمات رسان به مردم را در کاهش تخلفات و جرایم بسیار مهم قلمداد کرد و با تأکید بر ظرفیت بالای شورای نظارت استان، عملکرد فعالانه‌تر آن را ناظر و ضامن حُسن جریان امور دانست.

وجود هماهنگی و همدلی بین نهاد‌های قوه قضاییه در انجام وظایف ذاتی نکته دیگری بود که رییس شورای قضایی استان بدان اشاره نمود و جدیت و رویکرد عادلانه و شجاعانه دستگاه قضایی را مایه امنیت خاطر مردم و مسئولان معرفی کرد.

وی با تأکید بر اینکه در رسیدگی‌های قضایی، دلایل مورد توجه قرار می‌گیرد، اعلام کرد: استدلال و استحکام در آراء قضایی بهترین پاسخ به نقد‌های غیرمنصفانه است و اگرچه در رسیدگی به پرونده‌های مهم و یا اتهامات مدیران و مسئولان باید همچون سایر پرونده‌ها دقت لازم صورت پذیرد، ولی در عین حال دستگاه قضایی در جهت حفظ حقوق عامه، توجهی به جوسازی‌ها ندارد و موضع گیری‌های غیرواقع و اظهارات ناصحیح، تأثیری در عزم دستگاه قضایی برای رسیدگی دقیق و صدور رأی و اجرای آن نخواهد گذاشت.

احمد سیاوش پور تصریح کرد: پس از رسیدگی دقیق و صدور حکم متقن و اطلاع رسانی به مردم بر اساس معیار‌های قانونی، بر همگان مشخص خواهد شد که کار دستگاه قضایی صحیح و در جهت حفظ حقوق مردم و کشور بوده است.

رییس کل دادگستری استان گفت: رسیدگی دقیق و سریع پرونده‌های مهم از جمله مفاسد اقتصادی و به نتیجه رساندن آنها، موجب احساس امنیت بیشتر مردم می‌شود و از همین رو مهم‌ترین سهم دستگاه قضایی در روند توسعه استان و همراهی با تمام نهاد‌های قضایی و اجرایی در کاهش مشکلات گوناگون جامعه، ایفای همین نقش به صورت قاطع می‌باشد.

وی ادامه داد: باید همگی کمک کنیم جهشی در توسعه استان صورت پذیرد و دستگاه قضایی ضمن امنیت بخشیدن به توسعه استان از منظر حفظ حقوق عامه و پیگیری آن در این مسیر بسیار گسترده، به امور بهداشت، شهرداری ها، نظام مهندسی، نظام پزشکی، محیط زیست و سایر بخش‌ها که بیم تضییع حقوق عامه در آن‌ها متصور است، توجه ویژه دارد؛ البته بدون شک از تنش پرهیز می‌کنیم و جواب قاطع ما، از طریق رسیدگی‌های بدون نقص از سوی قضات محترم و صدور و اجرای احکام قضایی خواهد بود و در این راه جز به رضای خدا و خدمت به مردم نمی‌اندیشیم.

رییس شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: حمایت مسئولان ارشد از مدیران دستگاه‌ها نیز باید در چارچوب قانون باشد و شایسته نیست از مدیری که حداقل در معرض اتهام و واجد پرونده جزایی در دستگاه قضایی است، یک طرفه حمایت شود و اتفاقاً باید از رسیدگی به اتهامات در جهت رفع سوء جریانات اداری، اصلاح امور و شفافیت و نیز خدمت بهتر به مردم حمایت شود همچنین از مسئولان و مدیرانی که در انجام وظایف، به موازین قانونی توجه دارند نیز حمایت کنیم.

سیاوش پور تأکید نمود همان گونه که رسیدگی دستگاه قضایی در قبال جرایم و تخلفات و اقدام دستگاه قضایی در این زمینه نزد افکار عمومی اهمیت دارد، نحوه برخورد و نتیجه رسیدگی به تخلفات مسئولان و مدیران به مراتب برای مردم مهم‌تر و حساس‌تر است و معتقدیم حفظ حرمت دستگاه قضایی بدون تردید از طریق رسیدگی به موقع، دقیق و صدور آراء مستحکم میسرّ می‌شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *