استقرار سامانه‌های دفاعی اس-400 در مرزهای کره‌شمالی؛ روسیه برای جنگ آماده می‌شود؟

7:30 - 02 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۵۴۱
پایگاه «اکسپرس» با بیان اینکه روسیه سامانه‌های دفاع موشکی غول‌پیکر خود را به مرزهای کره‌شمالی منتقل کرده مدعی شد که این اقدام روسیه خطر جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه «اکسپرس» با انتشار تصاویری از سامانه‌های «اس-400» روسیه مدعی شد که درمیانه تنش روزافزون بین کره‌شمالی و آمریکا، روسیه سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته خود را در مرزهای کره‌ شمالی مستقر کرده‌ است.

پایگاه اکسپرس با بیان اینکه استقرار سامانه‌های دفاع موشکی غول‌پیکر روسیه در مرزهای کره‌شمالی تاکنون مخفی مانده است افزود: دونالد ترامپ بارها از کرملین خواسته تا برای توقف برنامه هسته‌ای کره‌شمالی کمک بیشتری کند، اما روسیه همیشه آمریکا را متهم به انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه پیونگ‌یانگ می‌کند.

 

استقرار سامانه‌های دفاعی اس-400 در مرزهای کره‌شمالی؛ روسیه برای جنگ آماده می‌شود؟

 

اکسپرس می‌افزاید: «الکسی موروکوف» فرمانده هنگ دفاعی نیروی هوایی روسیه پیش از این و همزمان با افزایش تنش بین کره‌شمالی و آمریکا گفته بود که  مسکو سامانه‌های دفاع موشکی اس-400 را در منطقه پریمورسکی مستقر خواهد کرد و همچنین جدیدترین سیستم‎های ضدهوایی را نیز به این منطقه اعزام می‌کند.

منطقه پریمورسکی در جنوبی‌ترین منطقه روسیه در مرز بین کره‌شمالی و چین قرار دارد.

 

استقرار سامانه‌های دفاعی اس-400 در مرزهای کره‌شمالی؛ روسیه برای جنگ آماده می‌شود؟

 

در ادامه جنگ لفظی و تنش روزافزون ماه‌های اخیر بین مقامات کره‌شمالی و آمریکا، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل هفته گذشته بار دیگر هشدار داد اگر کره شمالی به تهدیدهای خود ادامه دهد و یا آمریکا یا هریک از همپیمانان ما را تهدید کند، کاملاً نابود خواهد شد. همانطور که می‌دانید، دیپلماسی از برخی جهات بسیار عالی است اما باید صادق بود که کره شمالی بسیار از حد گذشته است.

از سویی دیگر پیونگ‌ یانگ در تاریخ 28 نوامبر موشک بالستیک قاره‌پیمایی را آزمایش کرد که برد و ارتفاع پرواز آن از تمام آزمایش‌های تاکنونی کره‌ شمالی بیشتر است؛ دولت کره‌ شمالی پس از این آزمایش طی بیانیه‌ای اعلام کرد موشک قاره‌پیما «هواسونگ 15» با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای توان هدف‌ قرار دادن تمام خاک آمریکا را دارد.

 

استقرار سامانه‌های دفاعی اس-400 در مرزهای کره‌شمالی؛ روسیه برای جنگ آماده می‌شود؟

 

این پایگاه انگلیسی در ادامه با تشریح توانمندی‎های سامانه موشکی اس-400 می‌نویسد: دونالد ترامپ بسیار تلاش کرده تا روابط خود را با ولادیمیر پوتین افزایش دهد اما در خصوص حل بحران کره‌شمالی دو کشور نظر یکسانی ندارند و با افزایش تنش بین آمریکا و کره‌شمالی و چگونگی مدیریت تهدید کره‌شمالی، حتی اعلام شده که روسیه آزمایش‎های موشک بالستیک خود را در سال آینده افزایش خواهد داد.

به گفته «سرگئی کاراکایف» فرمانده ارشد روسیه، مسکو در سال 2017، پنج آزمایش موشک بالستیک انجام داده و تصمیم دارد در سال 2018 این تعداد را به 12 آزمایش افزایش دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *