رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"نواز شریف" هم تهدید به برگزاری اعتصاب گسترده کرد

21:12 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۹۴۲
در کمتر از یک سال سیاست در پاکستان یک دور کامل زد و این بار نواز شریف که روزگاری علیه او اعتصاب برگزار می‌شد قصد دارد دست به اعتراض گسترده بزند.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از ای آر وای نیوز، در پی عدم رد صلاحیت «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف توسط دادگاه عالی پاکستان، نواز شریف دستگاه قضایی را به اعتصاب تهدید کرد.

وی که طی سه سال اخیر بارها با اعتصاب احزاب مختلف روبرو شده است، اظهار داشت: دادگاه عالی پاکستان در مورد پرونده عمران‌خان، انصاف را رعایت نکرد و اگر بررسی‌ها دقیق صورت می‌گرفت او نیز باید رد صلاحیت می‌شد.

نخست وزیر سابق پاکستان گفت: من از ابتدا اعلام کرده بودم که این پرونده حالت صوری دارد و آنها می‌خواهند بازهم رد صلاحیت مرا به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: انصاف روی دو ترازو شکل نمی‌گیرد و همه باید به‌صورت یکسان پیش روی دادگاه قرار بگیرند، تایید صلاحیت عمران خان بزرگ‌ترین ظلم به مردم پاکستان است.

رئیس رد صلاحیت شده حزب نوازبیان کرد: با شرایط کنونی ما ناچار به برگزاری اعتصاب سراسری هستیم و اجازه نمی‌دهیم که بیش از در حق‌مان ظلم صورت بگیرد.

این در حالیست که نواز شریف بارها طی سخنرانی‌های خود برگزاری اعتصاب را مانع توسعه و پیشرفت کشور دانسته بود.

وی سابقه برخورد نظامی با اعتصاب‌های سال 2014 و 2016 را نیز دارد که درجریان آنها ده‌ها نفر از طرفداران عمران خان و طاهر القادری کشته و زخمی شدند .

دادگاه عالی پاکستان روز جمعه اتهام وارد شده به عمران خان را رد و او را تایید صلاحیت کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *