گروه تروریستی جیش الاسلام 45 عضو این گروه را اعدام کرد

5:31 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۹۳۵
برخی از رسانه ها، زمان اعدام این افراد را حدود دوماه پیش و هنگام حمله گروه تروریستی جیش الاسلام به مواضع جبهه النصره در منطقه الاشعری در مرکز غوطه شرقی اعلام کردند.

گروه تروریستی جیش الاسلام 45 عضو این گروه را اعدام کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، رسانه های نزدیک به گروه تروریستی جبهه النصره اعلام کردند، گروه تروریستی جیش الاسلام 45 عضو این گروه را اعدام کرده است.

رسانه های نزدیک به گروه تروریستی جبهه النصره یکشنبه شب اعلام کردند که این افراد در زندان های جیش الاسلام در غوطه شرقی بودند.


برخی از رسانه ها، زمان اعدام این افراد را حدود دوماه پیش و هنگام حمله گروه تروریستی جیش الاسلام به مواضع جبهه النصره در منطقه الاشعری در مرکز غوطه شرقی اعلام کردند.


تاکنون گروه تروریستی جبهه النصره درباره این خبر اظهار نظری نکرده است و فقط رسانه های نزدیک به این گروه اعلام کردند که شمار زندانیان اعدام شده در غوطه شرقی 45 نفر از جمله هفت تروریست خارجی است.


خبر اعدام عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در غوطه شرقی همزمان با اخباری مبنی بر امضای توافقی میان دولت سوریه و گروه های تروریستی موجود در غوطه شرقی برای انتقال عناصر جبهه النصره به استان ادلب منتشر شده است.


منابع خبری نزدیک به تروریست های تکفیری روز یکشنبه اعلام کردند که بر اساس توافق میان دولت دمشق و گروه تحریر الشام (گروه تروریستی النصره)، عناصر این گروه از غوطه شرقی خارج و به مناطق شمالی سوریه منتقل می شوند.


در چارچوب توافق خروج گروه تروریستی جبهه النصره از غوطه شرقی، توافقی نیز میان این گروه و دیگر گروه تروریستی یعنی جیش الاسلام امضا شده است که براساس آن، زندانیان و بازداشتی های النصره از زندان های جیش الاسلام آزاد و عناصر این گروه تروریستی از غوطه خارج می شوند.


درحالی که بندها و جزئیات این توافق در هاله ای از ابهام قرار دارد، برخی کاربران فضای مجازی، توقف کامل درگیری ها میان ارتش سوریه با تروریست های مستقر در غوطه و تسهیل در ورود کمک های انسانی به این منطقه را پس از خروج جبهه النصره، از بندهای این توافق اعلام کردند.


پیش از این در برخی رسانه ها به مذاکرات محرمانه میان گروه های تروریستی موجود در غوطه شرقی با طرف های روسی اشاره شده بود ولی پس از آن خبر یا نتیجه ای در این باره منتشر نشد.


درگیری های شدیدی میان دو گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام و گروه های تروریستی تکفیری جبهه النصره و فیلق الرحمن از روز جمعه 8 اردیبهشت ماه 96 در شرق پایتخت سوریه آغاز شد.


شدت این درگیری ها که پس از ربوده شدن کاروان نظامی گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام توسط تحریرالشام که ستون فقرات آن را جبهه النصره تشکیل می دهد، آغاز شد در شهرک های عربین، حزه و بیت سوی متمرکز بود.


گروه تروریستی جیش الاسلام 15 شهریورماه ادعا کرد به حضور گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در غوطه شرقی پایان داده است و غیر از اعضای فراری این گروه در غوطه شرقی چیزی باقی نمانده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *