استفاده از سامانه ثنا یکی از شاخصه‌های تحقق عدالت در جامعه است

14:20 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۷۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قم گفت: استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، نظیر سامانه ثنا، ابلاغ الکترونیکی و... که از ابزار‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی هستند، امری مهم و ضروری در تحقق بسیاری از شاخصه­‌های عدالت در جامعه است.

استفاده از ابزارهای نوین الکترونیکی نظیر سامانه ثنا یکی از شاخصه‌های تحقق عدالت در جامعه استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جلسه شورای معاونین استان قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین خلیلی رئیس کل دادگستری استان قم برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین خلیلی، رئیس کل دادگستری استان قم با تشکر از گزارش‌­های ارائه شده، آن را مبسوط، دقیق و جدی دانست و به نقد آماری برخی از گزارشات کشوری و مقایسه­‌های استانی پرداخت.

وی توجه به گزارش­ها (آماری، تحلیلی و...) را امری اجتناب‌­ناپذیر و اساسی دانست و خواستار توجه و اقدام جدی تمامی معاونت­‌های قضایی و روسای مجتمع‌­های استان شد.

خلیلی مهمترین اولویت دستگاه قضایی را بسط عدالت دانست و بیان کرد: تمامی اقدامات و عملکرد‌ها بایستی بر مبنای عدالت باشد.

وی اظهار کرد: در هر شرایطی باید از تمام ابزار‌های روز در تحقق عدالت استفاده شود؛ لذا استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، نظیر سامانه ثنا، ابلاغ الکترونیکی و... که از ابزار‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی روز می‌باشد، امری مهم و ضروری بوده و باعث تحقق بسیاری از شاخصه­‌های عدالت در جامعه می‌­گردد.

این مقام قضایی سپس به ارائه راهکار‌های مناسب، نظیر بررسی سرانه ارجاع پرونده به قضات، سنجش و تناسب نیروی کار در مجتمع‌های قضایی و... پرداخت.

در این جلسه معاون قضایی و آمار و فن‌آوری اطلاعات دادگستری استان قم به بیان اهمیت و ضرورت آمار‌های قضایی و نقش آن در انجام تغییرات در تشکیلات قضایی پرداخت و گزارش‌هایی مربوط با حوزه فن­آوری اطلاعات نظیر وضعیت ثبت­‌نام ثنا در مجتمع­‌های قضایی، میزان ابلاغ الکترونیک در مجتمع­های قضایی ارائه داد.

وی در پایان نقاط قوت و ضعف عملکرد مجتمع­های قضایی را به تفکیک مجتمع­ها بیان کرد. 

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *