"حکومت وحدت ملی افغانستان" اقدامات عملی در سرکوب داعش انجام دهد

17:11 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۵۵۵
رئیس پارلمان افغانستان با ابراز نگرانی از گسترش فعالیت داعش در این کشور از رهبران حکومت وحدت ملی خواست تا اقدامات عملی را برای سرکوب این گروه تروریستی انجام دهند.

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالرئوف ابراهیمی رئیس پارلمان افغانستان در نشست دیروز این مجلس گفت: فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان در حال گسترش است و این پدیده شوم مردم این کشور را تهدید می‌کند.

وی افزود: گسترش داعش در افغانستان نه تنها زندگی مردم را تهدید کرده بلکه نگرانی کشورهای همسایه افغانستان را نیز برانگیخته است.

ابراهیمی از رهبران حکومت وحدت ملی خواست تا تدابیر ویژه‌ای را برای سرکوب داعش در این کشور انجام دهند.

پایگاه اینترنتی «هشدار» نیز گزارش داد که «شکیبا هاشمی» نماینده قندهار در پارلمان افغانستان، انتقال اعضای گروه تروریستی داعش را پس از شکست در عراق و سوریه به افغانستان پرسش برانگیز دانست.

هاشمی همچنین پیشنهاد مسکو برای همکاری با واشنگتن در افغانستان را نقض حاکمیت این کشور دانست.

به گفته وی رئیس جمهور روسیه باید با دولت افغانستان مشورت کند تا استقلال افغانستان زیر سئوال نرود.

نماینده قندهار اظهار داشت: مراجع تقلید و علمای عراق در شکست گروه تروریستی داعش نقش تعیین کننده داشتند، علمای افغانستان نیز با توجه به این مسئله مردم را از چنگ پدیده نوظهور داعش در افغانستان نجات دهند.

ظاهر قدیر نماینده ننگرهار در پارلمان نیز از حکومت وحدت ملی انتقاد کرد که در مبارزه با داعش سهل انگاری کرده و مردم را نیز در جنگ با این گروه تروریستی یاری رسانی نمی‌کند.

این در حالی است که بارها برخی از اعضای شورای امنیت ملی افغانستان به همکاری با گروه تروریستی داعش در افغانستان متهم شده‌اند اما اشرف غنی در یکی از سخنرانی‌ها اخیر خود گفته بود کسانی که ادعا دارند باید اتهامات خود را در دادگاه عالی ثابت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *