"حکمتیار" به هیچ عنوان از پشتون‌ها نمایندگی نمی‌کند

23:10 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۵۵۲
نماینده پارلمان افغانستان گفت: برای رهبر حزب اسلامی احترام قائل است، اما وی هرگز از پشتون‌ها در برابر سایر اقوام نمایندگی نمی‌کند زیرا نماینده اقوام پشتون نیست.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خامه، عبدالرحیم ایوبی نماینده ولایت قندهار در پارلمان افغانستان اظهار داشت گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان نمی‌تواند از اقوام پشتون در افغانستان نمایندگی کند.

وی افزود: حکمتیار نماینده من و سایر پشتون‌ها نیست و نمی‌تواند در برابر سایر اقوام به نمایندگی از ما اظهار نظر کند.

نماینده قندهار گفت: ژنرال دوستم نماینده اقوام ازبک نیست و عطامحمد نور نیز از اقوام تاجیک نمایندگی نمی‌کند.

چندی قبل حکمتیار در گردهمایی ولایت خوست گفته بود که اقوام پشتون ولایت‌های شرقی باید سهم بیشتری از «پنجشیر» ، «بامیان» و «دایکندی» در دولت افغانستان داشته باشد.

از سوی دیگر، «ظاهرقدیر» نماینده ننگرهار در پارلمان افغانستان نیز اظهار داشت: با وجود اظهارات تعصب برانگیز حکمتیار و تلاش برای اختلافات قومی، حکومت وحدت ملی مانع برگزاری نشست «خوست» نشد.

وی تصریح کرد: در حالی که گردهمایی قندهار به منظور تحکیم اتحاد بین اقوام و اقشار سیاسی افغانستان برگزار شده بود، اما حکومت وحدت ملی برای کارشکنی در برگزاری این نشست تلاش کرد.

این در حالی است که اشرف غنی به دامن زدن به اختلافات قومی و زبانی در افغانستان متهم است.

همچنین برخی از کارشناسان افغان معتقدند که حکمتیار مهره حکومت وحدت ملی و نیروهای خارجی برای دامن زدن به اختلافات قومی در افغانستان محسوب می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *