خشونت نمی تواند در "کشمیر" صلح برقرار کند

10:00 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۵۴۸
محبوبه مفتی سروزیر ایالت جامو و کشمیر اعلام کرد زور و خشونت نمی تواند در کشمیر صلح برقرار کند و دولت هند باید در خصوص برقراری صلح ریسک پذیر باشد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه ایندین اکسپرس، وی تاکید کرد: همانطور که نارندا مودی نخست وزیر هند در اقدامی ناگهانی به لاهور پاکستان سفر کرد، باید برای برقراری صلح در کشمیر نیز ریسک پذیر باشد.

محبوبه مفتی با اشاره به سیاست های اتال بیهاری ویجیپی نخست وزیر اسبق هند در خصوص کشمیر، افزود: تعاملات وی سبب کاهش تنش ها و درگیری ها در این منطقه به مدت یک دهه شد.

سروزیر ایالت جامو و کشمیر هند ضمن اعلام حمایت از طرح هایی که به گسترش صلح در کشمیر منجر خواهند شد، گفت: هند بدون جامو و کشمیر یک کشور ناقص است و بنابراین نیروهای هند نباید از زور علیه مردم خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد سازمان های امنیتی باید از مرز های هند محافظت کنند و با مردم درگیر نشوند.

سروزیر ایالت جامو و کشمیر در ماه جاری در راستای کاهش تنش در این ایالت، در حکمی چهار هزار و 326 جوان کشمیری که متهم به شرکت در تظاهرات و سنگ پراکنی به سوی نیروهای امنیتی هند بودند را عفو کرد.
به گفته پلیس ایالت جامو و کشمیر از ماه جولای سال گذشته پس از آغاز ناآرامی های کشمیر بیش از 11 هزار و 500 مورد پرونده علیه معترضان کشمیری تشکیل شده است.

دور جدید درگیری میان پلیس و معترضان در کشمیر،هشتم جولای(18 تیر) سال گذشته اتفاق افتاد. نیروهای امنیتی هند در این روز با دریافت اطلاعاتی در خصوص 'برهان مظفر وانی' فرمانده گروه حزب المجاهدین در نماز جمعه منطقه

انانتاگ در ایالت جامو وکشمیر با حضور در منطقه ، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.
به گفته مقامات محلی ،اعتراض های کشمیر در یک سال گذشته حدود یکصد کشته و بیش از یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *