رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هزاران نفر در حمایت از پناهجویان و آوارگان در پایتخت ایتالیا تظاهرات کردند

0:41 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۵۳۰
تظاهرات امروز شنبه حمایت از پناهجویان با شعار 'حقوق بدون مرز' در مرکز شهر رم با حضور صدها انجمن، اتحادیه و جنبش های مختلف اجتماعی و مردمی در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

هزاران نفر در حمایت از پناهجویان و آوارگان در پایتخت ایتالیا تظاهرات کردندبه گزارش گروه بین‌الملل ، هزاران پناهجو، دانشجو، دهها اتحادیه و انجمن های مختلف اجتماعی و صنفی روز شنبه در خیایان های مرکزی شهر رم در حمایت از پناهجویان و آوارگان تظاهرات کردند.

تظاهرات امروز شنبه حمایت از پناهجویان با شعار 'حقوق بدون مرز' در مرکز شهر رم با حضور صدها انجمن، اتحادیه و جنبش های مختلف اجتماعی و مردمی در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.


پناهجویان در این راهپیمایی خواستار اجازه اقامت، حق مسکن، کار، حقوق و آزادی برای آنهایی که نادیده گرفته می شوند و بر اثر سیاست های ریاضتی در حاشیه قرار گرفته اند، شدند.


اغلب پناهجویان در این راهپیمایی از کشورهای افریقایی بودند و در کنار آنها دانشجویان، جنبش های دفاع از حق مسکن ، اتحادیه های صنفی و جنبش های مردمی حضور داشتند.


تظاهرکنندگان از توافق ایتالیا با لیبی برای متوقف کردن موج مهاجرتی از آفریقا اعتراض کرده و خواستار اعمال سیاست ‌های اجتماعی و حقوق بیشتر شدند.


سازمان عفو بین المللی نیز به تازگی دولت های اروپایی بویژه ایتالیا را متهم به همدستی با شکنجه پناهجویان در لیبی کرده است. جان دالهویسن مدیر این سازمان اظهار داشت که دولت‌ های اروپایی نه تنها کاملا از این سوء استفاده‌ ها مطلع هستند بلکه از مقام ‌های لیبی حمایت نیز می‌ کنند و در این جرایم شریک و همدست آنها هستند.


به عقیده این سازمان، دولت های اروپایی برای جلوگیری از حرکت پناهجویان از لیبی به سوی اروپا، بطور فعال از مقامات محلی برای حبس آنها در زندان های پرجمعیت و وحشتناک لیبی حمایت می کنند . صدها هزار پناهجو در لیبی به دام مقامات محلی، شبه نظامیان، گروه های مسلح و قاچاقچیان که به نوبه خود به دنبال سودجویی هستند، افتاده اند. ده ها هزار پناهجو در مراکز حبس در لیبی نگهداری شده و اغلب مورد خشونت و سوء استفاده قرار می گیرند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *