رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گروه تروریستی "داعش" ساخته دست آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است

10:02 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۳۳۴
ژنرال سابق و کارشناس مسائل سیاسی-نظامی در افغانستان اعلام کرد که گروه تروریستی داعش ساخته دست آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است که از سوی برخی کشورهای عربی نیز حمایت می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل ، جاوید کوهستانی ژنرال بازنشسته افغان اظهار داشت گروه تروریستی داعش ساخته دست آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است.

وی افزود: این گروه تروریستی از سوی برخی از کشورهای عربی و تعدادی از کشورهای اروپایی نیز حمایت می‌شود و در شرایط کنونی شکست داعش در عراق و سوریه سبب نگرانی این کشورها شده است.

کوهستانی گفت: تعداد بسیاری از اتباع کشورهای غربی که به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته بودند، اکنون پس از پایان جنگ به کشورهای خود باز می‌گردند که این موضوع تهدید بزرگی برای امنیت کشورهای غربی محسوب می‌شود.

این کارشناس افغان تصریح کرد: کشورهای غربی برای جلوگیری از ورود جنگجویان داعش، تلاش خواهند کرد تا مسیر فرار آنها به سایر کشورها را باز کنند.

وی اظهار داشت: ممکن است هدف آنها از این کار تجمع دوباره جنگجویان داعش در یک کشور باشد تا آنها را بتوانند هدف قرار داده و نابود کنند.

کوهستانی به «آرمان ملی» گفت: در حال حاضر کشورهای غربی گروه تروریستی داعش را به افغانستان انتقال می‌دهند تا از طریق این کشور به آسیای مرکزی و در نهایت به مرزهای جنوبی روسیه دست یابند.

وی همچنین تاکید کرد گروه تروریستی داعش متشکل از مزدوران بین‌المللی است که از منافع آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در منطقه محافظت می‌کنند.

روز گذشته والی بلخ نیز از حکومت وحدت ملی خواسته بود تا دست از سهل انگاری در مقابله با داعش بردارد و برای سرکوب مراکز این گروه تروریستی در افغانستان اقدامات جدی را انجام دهد.

این در حالی است که تعدادی از نمایندگان افغان بارها حکومت وحدت ملی به ویژه برخی از اعضای شورای امنیت افغان را به حمایت از گروه تروریستی داعش متهم کرده‌اند.

لطف‌الله بابا نماینده ننگرهار در نشست سنای افغانستان گفته بود که پایگاه نظامیان آمریکایی در شهرستان «بتی‌کوت» از گروه داعش در ننگرهار حمایت تسلیحاتی می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *