طرح جمع آوری محکومین متواری در دستور کار دادگستری قرار دارد

12:11 - 24 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۰۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی گفت: طرح جمع آوری محکومین متواری در دستور کار دادگستری قرار دارد که بر این اساس اسامی محکومین متواری و دستگیر نشده توسط شعب اجرای احکام مستقر در دادسرا شناسایی و استخراج شده است.

طرح جمع آوری محکومین متواری در دستور کار دادگستری قرار داردحجت الاسلام یدالله وحدانی نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از برخورد با محکومین متواری خبر داد و گفت: برخورد قاطع و اجرای سریع احکام منطبق با موازین قانونی به عنوان یکی از محور‌های پیشگیری‌های حقوقی – قضایی امری مهم و در خور توجه است.

وی گفت: اسامی محکومین متواری و دستگیر نشده توسط شعب اجرای احکام مستقر در دادسرا زیر مجموعه دادستان‌های حوزه‌های قضایی شهرستانها شناسایی و استخراج شده است که دراین خصوص تمامی شهرستان‌ها  به جزیک شهرستان نسبت به ارسال اسامی محکومین اقدام کرده اند.

این مقام قضایی بیان کرد: اقدام بعدی در راستای اجرای دستور العمل طرح ارسال لیست محکومین شناسایی شده و استخراج شده به همراه احکام جلب و تحویل آن به نیروی انتظامی جهت دستگیری محکومین مذکور است که ماده ۲۸ قانون آیین دادرسی کیفری در راستای همین موضوع است.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا افزود: نیروی انتظامی حوزه‌های قضایی با اهتمام لازم و تلاش مضاعف در اسرع وقت نسبت به شناسایی محل اختفاء و دستگیری محکومین اقدام خواهند کرد.

وی در پایان گفت: این مرحله در استان خراسان جنوبی اجرایی شده و اسامی به نیروی انتظامی حوزه‌های قضایی ارسال شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *