رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زندان‌ها آسیبی ندیده است ومشکل جدی وجود ندارد

10:12 - 23 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۷۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان باتفاق جمعی از اعضای شورای قضایی از مناطق و روستا‌های زلزله زده هجدک، هنک، گورک، هرجند، گروک و گزک درشهرستان راور و زرند بازدید و اعلام کرد که زندان ها آسیبی ندیده ومشکل جدی وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان در بازدید ۸ ساعته از حوزه‌های قضایی، مناطق و روستا‌های زلزله زده هجدک، هنک، گورک، هرجند، گروک و گزک درشهرستان راور و زرند اظهارداشت: زندان‌ها آسیبی ندیده است ومشکل جدی وجود ندارد، برای پیشگیری از بحران‌های احتمالی ناشی از زلزله‌های شدیدتر می‌بایست مسئولان مربوطه در حوزه ستاد بحران دولت و همچنین سازمان زندان‌ها برای اتخاذ تدابیرلازم دراین رابطه برنامه ریزی کنند.
  
وی با تاکید براینکه درمناطق زلزله زده مشکلات امنیتی وجود ندارد گفت: تدابیر لازم در شرایط بحران برای زندان زرند اندیشیده شده است که در صورت لزوم زندانیان به مکان امن که سازه‌های مقاوم داشته باشد منتقل می‌شوند.

این مقام قضایی در استان کرمان در ادامه افزود: دادگستری شهرستان زرند در زلزله‌های اخیر صدماتی دیده و مشکلاتی ایجاد شده است که در جلسه اخیر ستاد بحران مطرح شده است  دادگستری زرند نوسازی و ساختمانی متناسب با نیاز این شهرستان و مقاوم در مقابله زلزله احداث شود.
 
 وی با اشاره به اینکه در این راستا ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظرگرفته شده است گفت: متاسفانه تا کنون حدود ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات تخصیص داده شده است که انتظار می‌رود چه در سطح استان و چه در کشور دراین خصوص چاره اندیشی‌های لازم بعمل آید.

موحد همچنین گفت: از ساختمان جدید دادسرای زرند نیز بازدید بعمل آمد که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند اعتبار است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: لازم است برای انتقال زندانیان در شرایط بحران براساس مصوبات ستاد بحران و شورای تامین استان، سوله‌های امن با سازه و امکانات لازم ساخته شود که در شرایط بحرانی بتوان برای نگهداری زندانیان از آن استفاده کرد، درزندان مرکزی استان کرمان نیز لازم است تدابیر جدی‌تر اتخاذ شود.
 
این مقام قضایی تصریح کرد: دادگستری زرند به لحاظ زلزله‌های اخیر اسیب جدی دیده است و سازه مناسب را ندارد و از بابت رفت و آمد‌های مردم به دادگستری نگرانی وجود دارد که ضروری است ساختمان دادگستری نوسازی شود.

وی اضافه کرد: در بازدید از این مناطق زلزله زده با شهروندان دیدار کردیم و بحمداله خدمت رسانی به زلزله زدگان در حال انجام است ، مناطق قدیمی تخریب و نیاز به بازسازی دارند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *