باور کره شمالی مبنی بر ضامن امنیتی بودن تسلیحات، اشتباه است

5:40 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۴۲۳
رییس جمهور کره جنوبی گفت خیلی نادرست است کشور کوچکی مثل کره شمالی که مشکلات اقتصادی زیادی دارد فکر کند با سلاح هسته ای به امنیت می رسد.

باور کره شمالی مبنی بر ضامن امنیتی بودن تسلیحات، اشتباه استبه گزارش گروه بین‌الملل ، 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی که امروز (چهارشنبه) سفر چهار روزه رسمی اش به چین را شروع می کند، تصریح کرد: تسلیحات هسته ای برای کره شمالی تضمین امنیتی به دنبال ندارد.‍

رییس جمهور کره جنوبی در مصاحبه با تلویزیون مرکزی چین موسوم به 'سی سی تی وی' خاطر نشان کرد: باور کره شمالی مبنی بر اینکه تسلیحات، ضامن امنیتی برای این کشور باشد، نادرست است.


وی که قرار است روز پنجشنبه رسما با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین در باره کره شمالی دیدار و گفت و گو کند، افزود: کره شمالی باید دست از این اندیشه و باور غلط بردارد.


وی گفت در چین به دنبال این خواهد بود که دو کشور هر گونه تلاش و همکاری مشترکی را انجام دهند که نتیجه اش راضی کردن کره شمالی برای بازگشت به گفت و گوها و خلع سلاح هسته ای باشد.


رییس جمهور کره جنوبی گفت خیلی نادرست است کشور کوچکی مثل کره شمالی که مشکلات اقتصادی زیادی دارد فکر کند با سلاح هسته ای به امنیت می رسد.


او تاکید کرد اگر کره شمالی خواستار امنیت دایمی و با دوام است باید به دنبال همکاری بیشتر با کره جنوبی و بهبود روابط دو طرف باشد.


وی نقش چین را در این مصاحبه برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره بسیار مهم توصیف کرد و گفت کره شمالی لازم است مسیر فعلی را عوض کرده و در راه خلع سلاح هسته ای گام بگذارد.


مون گفت کره جنوبی و چین بر این باورند مساله هسته ای کره شمالی باید به شکل صلح آمیز حل شود و اینکه این کشور به گفت و گوها بازگردد و در این راستا همکاری طرفین ضروری است.


رییس جمهور کره جنوبی افزود: در باره سامانه موشکی پیشرفته تاد آمریکا در کره جنوبی هم با چین گفت و گو می کند و تضمین خواهد داد که این سامانه تهدیدی برای امنیت چین نباشد .

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *