رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گلایه حسین اکلیلی از نبود سالن تئاتر در اصفهان/نمایش کمدی سخیف و مبتذل شده است

8:33 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۳۷۹
بازیگر سریال "تفنگ سرپر" گفت: متاسفانه تئاتر کمدی در سالهای اخیر تغییر کرده و از آن رسالت اصلی خود دور شده است. کمدی باید در حین ایجاد تفریح و خنده برای مخاطب درونی پر محتوا داشته باشد اما اکثر آثار تئاتر ایران به کمدی‌های سطحی و سخیف و دم دستی مبدل شده است.

حسین اکلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص وضعیت فعلی تئاتر در ایران گفت: متاسفانه تئاتر در ایران به شدت مورد هجوم تهیه کنندگانی قرار گرفته که تنها به گیشه و فروش فکر می کنند. این نگاه گیشه ای به صورت ناخودگاه استفاده از بازیگرانی را می طلبد که تماشاگر می آورد و با تجربه های تئاتر را کنار می‌زند.

وی با اشاره به حضور برخی چهره های سینمایی و ورزشی در تئاتر افزود: برخی از سینماگران و حتی ورزشکاران بعد از بیکاری و یا کم کاری برای پر کردن اوقات فراغت خود به تئاتر می آیند. این اتفاق در حالی می‌افتد که بسیاری از پیشکسوتان تئاتر این رزوها خانه نشین شده اند.

حسین اکلیلی

بازیگر سریال "تفنگ سرپر" ادامه داد: این روزها سابقه و تجربه هیچ حرفی برای گفتن ندارد و همه چیز بر اساس روابط شکل می‌گیرد. شما در صورت داشتن رابطه می توانید همواره در بسیاری از آثار حضور داشته باشید و بدون رابطه و دوستی‌ها بیکار می‌شوید.

وی درباره آثار کمدی در تئاتر ایران تاکید کرد: متاسفانه تئاتر کمدی در سالهای اخیر تغییر کرده و از آن رسالت اصلی خود دور شده است. کمدی باید در حین ایجاد تفریح و خنده برای مخاطب، درونی پر محتوا داشته باشد اما اکثر آثار تئاتر ایران به کمدی‌های سطحی، سخیف و دم دستی مبدل شده است.

حسین اکلیلی

بازیگر قدیمی تئاتر کمدی اصفهان ادامه داد: آثاری که این روزها روی صحنه تئاتر می روند توهین به تماشاگر است. حتی تئاتر جدی و با محتوای امروز همه گیر و مردمی نیست و صرفاً جمعی محدود به دیدن آن می نشینند. تئاتر وقتی مردمی است که مردم از تمامی نقاط کشور به دیدن آن بیایند. تئاتر خوب تئاتری است که دارای مفهوم بوده و علاوه بر بار معنایی جنبه آموزشی نیز داشته باشد.

اکلیلی درخصوص تئاتر کمدی اصفهان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال تئاتر در اصفهان چه از نمایش کمدی و سبک های دیگر کاملاً محروم است زیرا هیچ سالنی برای اجرا نداریم. وقتی سخت افزار مناسب برای اجرا نداشته باشید هرچه تلاش کنید به جایی نخواهد رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *