وضعیت حقوق اقلیت‌های آمریکا در دولت ترامپ

21:30 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۳۲۱
پایگاه نشریه گاردین در گزارشی به سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ در انتخاب قاضی‌های فدرال آمریکا اشاره کرده و می‌نویسد که انتصاب این افراد موجب کاهش حقوق شهروندی گروه‌های اقلیتی در آمریکا شده است.

سیاست نژادپرستانه ترامپ در انتخاب قاضی‌های فدرال/تعصب ترامپ حقوق اقلیت‌ها را در آمریکا کم کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه نشریه گاردین در گزارشی به سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ در انتخاب قاضی‌های فدرال آمریکا اشاره کرده و می‌نویسد که انتصاب این افراد موجب کاهش حقوق شهروندی گروه‌های اقلیتی در آمریکا شده است.

نشریه گاردین می‌نویسد: دونالد ترامپ 60 قاضی فدرال را منصوب کرده که از این تعداد تنها یک نفر سیاه‌پوست، یک نفر اسپانیایی و سه نفر زن هستند و باقی آنان از سفید پوستان آمریکا هستند؛ این افراد محافظه‌کارانی هستند که برای چندین دهه موجب تفسیر و بازنویسی قانون خواهند شد.

در ادامه این گزارش آمده است: این اقدام ترامپ نشان دهنده سیاست واقعی است که او دنبال می‌کند، یک جمهوری‌خواه و سیاستی که وی دنبال می‌کند هدف بسیاری از جمهوریخواهان بوده است.

این نشریه انگلیسی می‌افزاید: افرادی که به عنوان قاضی فدرال از سوی ترامپ انتخاب شده‌اند حقوق مدنی اقلیت‌ها را کاهش خواهند داد، موجب افزایش قدرت پلیس و دادستان‌ها خواهند شد.

این در حالی است که طی روزهای گذشته نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد که از هر 10 سیاه‌پوست آمریکایی 9 نفر بر این عقیده هستند که ترامپ به رنگین‌ پوستان احترام کمتری نسبت به سفیدپوستان قائل است.

ترامپ روز شنبه به شهر «جکسون» در ایالت می‌سی‌سی‌پی رفت تا در مراسم افتتاحیه موزه حقوق مدنی تاریخ آمریکا شرکت کند اما مقامات جامعه سیاهان آمریکایی در اعتراض به سیاست‌های نژادپرستانه وی در این مراسم حضور پیدا نکردند.

«انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان آمریکا» (NAACP) با بیان این مطلب که بیانیه‌ها و سیاست‌های رئیس جمهور در رستای اجرای قانون مدنی بسیار خشونت‌طلبانه است از وی خواستند تا این مراسم را ترک کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *