توسعه همکاری های فضایی چین و الجزایر

6:18 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۰۵۰
چین و الجزایر از توسعه همکاری های علمی و فضایی دو کشور پس از آنکه پکن برای الجزیره یک ماهواره پرتاب کرد ابراز خرسندی کردند.

توسعه همکاری های فضایی چین و الجزایربه گزارش گروه بین‌الملل ،به نقل از تارنمای یی سی چین، این ماهواره که به 'الکوم ست 1 ' موسوم است، روز دوشنبه از مرکز پرتاب 'شی چانگ' در استان 'سی چوان' در جنوب غرب چین پرتاب شد و با موفقیت در مدار تعیین شده قرار گرفت.


گزارش حاکی است پس از این اقدام موفق علمی، 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین و عبدالعزیز بوتفلیقه همتای الجزایری وی پیام های تبریکی ارسال کرده اند.


در پیام رییس جمهوری چین آمده است این اولین بار است که یک ماهواره برای الجزایر توسط چین در مدار زمین قرار می گیرد و این موضوع می تواند باعث پیشبرد روابط راهبردی دو کشور شود.


دو طرف تاکید کرده اند با پرتاب این ماهواره از این پس همکاری های هوا و فضای دو کشور تقویت خواهد شد و انتظار می رود اطلاعات دریافتی از این ماهواره به رشد اجتماعی و اقتصادی الجزایر کمک کند.


این ماهواره در حالی پرتاب می شود که سال 2018 میلادی مصادف با شصتمین سالگرد آغاز روابط رسمی میان دو کشور است.


'الکوم ست یک' نخستین ماهواره ارتباطی الجزایری است و ابزاری ارزشمند و چند منظوره است که تمام خاک الجزایر، منطقه شمال آفریقا و منطقه ساحل آفریقا را پوشش می دهد.


این ماهواره به بهبود ارتباطات باسیم و بی سیم و دریافت بسیاری از برنامه های رادیویی و تلویزیونی کمک می کند و همچنین از طریق آن، امکان توزیع اینترنت پرسرعت و آموزش از راه دور و ارسال صوت و تصویر با سرعت بالا فراهم می شود.


آژانس فضایی الجزایر اعلام کرده است متخصصان چینی، متخصصان الجزایری را آموزش داده اند.
الجزایر و چین در سال 2014میلادی توافقنامه ای برای همکاری در زمینه علوم فضایی امضا کردند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *