افراد با تحویل داوطلبانه سلاح غیر مجاز از تعقیب قضائی معاف خواهند شد / سران قبایل رکن اصلی در تامین امنیت و تحقق عدالتند

11:19 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۸۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مردم، نهاد‌های مدنی، ظرفیت‌های مذهبی، معتمدین و سران قبایل و طوایف رکن اصلی در تامین امنیت و تحقق عدالت برای بقا و دوام جامعه هستند.

افراد با تحویل داوطلبانه سلاح غیر مجاز از تعقیب قضائی معاف خواهند شد / سران قبایل رکن اصلی در تامین امنیت و تحقق عدالت هستندبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، یدالله موحد شامگاه گذشته در گردهمایی مسئولان قضائی استان کرمان با علما و روسای طوایف جنوب و شرق استان کرمان که در دادگستری شهرستان جیرفت برگزار شد، اظهار داشت: تمامی مسئولان نظام وظیفه و مسئولیت دارند در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی کار جهادی انجام دهند و برگزاری این جشنواره هم بر اساس همین رویکرد و دیدگاه است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد:در کنار هم بودن مسئولان با مردم و علمای اهل تسنن و روسای طوایف جلوه‌ای از اقتدار امت اسلامی است و بستری است که اقیانوس امت اسلامی یکپارچه، متحد و هم صدا اقتدارش را به رخ جهانیان بکشد.

موحد با تاکید به اینکه هیچ گاه نباید از ظرفیت عظیم مردمی و نهاد‌های مدنی در امر عدالت و امنیت چشم پوشی کرد، افزود: روز به روز بایستی بر قوام و قوت استفاده از ظرفیت نهاد‌ها افزوده شود کمااینکه نهاد‌های مردمی در صدر اسلام نیز در تامین امنیت و تعمیق عدالت در جامعه نقش اثرگذاری داشته اند.


رییس شورای قضائی استان کرمان اظهار داشت: میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار جلوه و نمودی از اتحاد و همدلی مردم است که در آن به مباحث امنیت داخلی و کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخته شده است.

وی بیان داشت: میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در هفت ماده تنظیم و در آن به حوزه‌های امنیت، پیشگیری از خشونت و کاهش آسیب‌های اجتماعی که امروزه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نیز می‌باشد پرداخته شده است.

موحد با طرح این سوال که در گذشته دستگاه عدلیه به شکل سازمان یافته دادگستری کنونی نبود، چگونه از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شد؟ افزود:در ایام قدیم عالمان دینی، ریش سفیدان ویا معتمدین محلی در شهر‌ها و محلات به حل و فصل مسائل و مشکلاتشان مردم رسیدگی می‌نمودند.

رییس شورای قضائی استان کرمان جمع آوری سلاح‌ها و مهمات غیرمجاز را یکی از محور‌های مهم میثاق نامه در ارتقای امنیت دانست وگفت: ضرورت دارد یک اراده جمعی در خصوص مقابله با قاچاق سلاح و مهمات شکل گیرد.
افراد با تحویل داوطلبانه سلاح غیر مجاز، از تعقیب قضائی معاف خواهند شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *