رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صرفه جویی ۴۰۰ میلیارد ریالی با اجرای طرح ابلاغ الکترونیک/ ضریب اطمینان در ابلاغ‌های الکترونیکی بالا است

10:28 - 19 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۴۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری زنجان گفت: صرفه اقتصادی، افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها و حفظ شان و آبروی مردم مهمترین دستاورد ابلاغ الکترونیکی در سیستم قضایی است و قوه قضائیه از محل اجرای همین موضوع، بیش از 400 میلیارد ریال در سال گذشته صرفه جویی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ،جعفر گل محمدی در جلسه شورای قضایی استان زنجان که با حضور معاونین دادگستری ،اعضای شورای قضایی استان، روسا و دادستانهای حوزه های قضایی برگزار شد، گفت: صرفه اقتصادی، افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها و حفظ شان و آبروی مردم مهمترین دستاورد ابلاغ الکترونیکی در سیستم قضایی است و قوه قضائیه از محل اجرای همین موضوع، بیش از 400 میلیارد ریال در سال گذشته صرفه جویی داشته است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه ابلاغ کتبی مشکلات خاص و منحصر به خود را دارد، خاطرنشان کرد: طولانی شدن روند دادرسی، تجدید جلسات به خاطر ابلاغ نشدن حکم و بسیاری از مشکلات دیگر، با ابلاغ الکترونیکی مرتفع می شود.

وی افزود: ضریب اطمینان در ابلاغ های الکترونیکی بالا است و محرمانگی ابلاغ به ویژه برای افرادی که نمی خواهند به خاطر شرایط اجتماعی شان، در محل کار یا سکونت به آنها ابلاغ شود، به طور کامل حفظ می شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: در شورای معاونان این مجموعه مصوب شده است تا برای فراگیر شدن این نوع ابلاغ و بالا رفتن سرعت کار، بدون ثبت نام از مراجعه کنندگان به شعب زیر مجموعه دادگستری، خدماتی به آنها ارائه نشود.

گل محمدی گفت: تمام زیر مجموعه قوه قضائیه در استان زنجان موظف هستند در نخستین فرصت زیرساخت لازم برای ثبت نام مراجعه کنندگان در سامانه ' ثنا ' را انجام دهند تا در کمترین زمان ممکن سیستم ابلاغ کاغذی و حضوری بیشترین کاهش را داشته باشد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان افزود: هم اکنون 33 درصد ابلاغ های استان زنجان به طور الکترونیکی انجام می شود؛ اما این میزان باید تا انتهای سال جاری به بیش از 50 درصد برسد.

گل محمدی به نقش مهم و حیاتی رسانه ها اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و رسانه های استان بیشترین تاثیر را در تبیین و تفهیم ضرورت ثبت نام در سامانه الکترونیکی ' ثنا ' توسط مردم را دارند.

وی اظهار کرد: آماده همکاری با مجموعه های پر جمعیت مانند، پزشکان، بیمه ها، نظامیان، اتحادیه اصناف، بانک ها و سایر نهادها هستیم تا نماینده دفاتر خدمات قضایی در محل مورد نظر حضور یافته و اقدام به ثبت نام کنند.

رئیس دادگستری زنجان تصریح کرد: ابلاغ های دادگاه برای فرد ثبت نام کننده به صورت ایمیل و پیامک ارسال می شود و این ارسال به منزله دریافت رسمی ابلاغ به شمار می رود و سیستم ابلاغ الکترونیکی طوری طراحی شده است که از نظر فنی نیز قابل کتمان ابلاغ نیست.

گفتنی است؛  علاقه مندان می توانند در مرحله نخست به سایت http://sana.adliran.ir مراجعه و ثبت نام اولیه انجام دهند ودر مرحله دوم برای احراز هویت نهایی به یکی از دفاتر خدمات قضایی یا دادگستری های شهر خود مراجعه و نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *