رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توافق هسته‌ای متعلق به یک کشور نیست

8:54 - 14 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۰۸۰
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که توافق هسته‌ای امضا شده با تهران خوب عمل می‌کند و متعلق به یک کشور نیست.

موگرینیبه گزارش گروه بین‌الملل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که توافق هسته‌ای امضا شده با تهران خوب عمل می‌کند.

«فدریکا موگرینی» در حاشیه نشست «گفتگوهای مدیترانه» و در مصاحبه با یورونیوز بار دیگر بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و نیز کارآمدی این توافق تأکید کرد.

وی در این مصاحبه می‌گوید: توافق هسته‌ای سندی با بیش از 100 صفحه است که در آن ایران تعهدات مشخصی را پذیرفته و تحت نظارت دائم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

مسئول سایست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این مصاحبه افزود: تاکنون آژانس 9 بار پایبندی ایران را تأیید کرده است، شما توافقی را که خوب عمل کرده است لغو نمی‌کنید، این یک اولویت امنیتی برای اتحادیه اروپا و منطقه است.

 این مقام ارشد اتحادیه اروپا ضمن اشاره به راهبرد جدید دولت آمریکا در قبال ایران گفت: ترامپ راهبرد جدید در قبال ایران را اعلام کرد که این اقدام باعث به وجود آمدن تردیدهای درباره توافق هسته‌ای شد، ما به دوستان آمریکایی خود یادآوری کردیم که توافق هسته‌ای متعلق به یک کشور نیست و تعلق به تمامی کشورها دارد، این یک قطعنامه شورای امنیت است و ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم که به آن احترام بگذارند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *