درخواست روسیه برای خودداری از برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی

0:37 - 09 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۴۹۸
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: پرتاب یک موشک بالستیک دیگر از سوی کره شمالی که با نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل انجام شد، موجب نگرانی جدی شده است.

درخواست روسیه برای خودداری از برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل ، روسیه به منظور جلوگیری از گسترش دامنه تنش ها در منطقه شبه جزیره کره، از آمریکا و کره جنوبی خواست از برگزاری رزمایش مشترک خودداری کنند.

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پرتاب یک موشک بالستیک دیگر از سوی کره شمالی که با نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل انجام شد، موجب نگرانی جدی شده است.


در این بیانیه آمده است: با توجه به اینکه در ماههای اخیر تحرکات نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه پیرامون شبه جزیره کره ادامه دارد، از همه طرف های درگیر می خواهیم بیش از هر زمان دیگری از تحریک یکدیگر خودداری کرده و اقدامات جدیدی که منجر به تشدید تنش ها شود، انجام ندهند.


«در این رابطه از کره شمالی می خواهیم آزمایش های موشکی و هسته ای را متوقف کند. از آمریکا و کره جنوبی دعوت می کنیم از برگزاری رزمایش مشترک که قرار است اوایل ماه دسامبر آینده برگزار شود و ابعاد آن بسیار گسترده اعلام شده خودداری کنند.»


این بیانیه افزود: حل و فصل پایدار مسائل شبه جزیره فقط از راههای سیاسی و دیپلماتیک امکانپذیر است.


لئونید اسلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه نیز روز چهارشنبه پرتاب موشک کره شمالی را اقدامی غیرمسئولانه خواند و در عین حال گفت: باید به این واقعیت توجه داشت که مقام های واشنگتن و سئول رهبری پیونگ یانگ را بارها با اظهارات خود و برگزاری رزمایش ها در نزدیکی مرزهای این کشور تحریک کرده اند.


وی خاطرنشان کرد: متاسفانه همه طرف ها با اقدامات خود فقط موجب افزایش تنش می شوند و این روند ممکن است فرجام بدی داشته باشد.


خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه نوشت: روسیه نمی تواند در این وضعیت از مساله کنار بماند زیرا این اقدامات در نزدیکی مرزهای آن انجام می شود.


وی ادامه داد: بارها در همه سطوح از احتمال بروز پیامدهای فاجعه بار از این سیاست های مخرب برای جهان هشدار دادیم.


مقام پارلمانی روس گفت: مسکو بارها اعلام کرده که از موقعیت هسته ای خودخوانده کره شمالی حمایت نمی کند و پرتاب موشک از سوی این کشور را که ناقض قطعنامه های شورای امنیت است، محکوم می کند.


کره شمالی روز چهارشنبه یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد. این موشک از استان «پیونگان جنوبی» به سمت شرق شلیک شده است.


وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تایید کرد که موشک پرتاب شده کره شمالی قاره پیما بوده و 600 مایل مسافت را طی کرده و نسبت به پرتاب های قبلی ارتفاع بیشتری داشته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *